Sökning: "HTTP Live Streaming"

Visar resultat 21 - 25 av 126 uppsatser innehållade orden HTTP Live Streaming.

  1. 21. Automating Feature-Extraction for Camera Calibration Through Machine Learning and Computer Vision

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för elektro- och informationsteknik

    Författare :Elias Åkeborg; [2021]
    Nyckelord :Machine learning; Computer vision; Feature-extraction; Classification; Camera Calibration; DeepLab; U-Net; Ridge Detection; Sub-pixel optimization; Artificial Intelligence; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Machine learning as a field has expanded in an explosive manner, with more companies interested in using the technology. One of these companies, Spiideo, uses Machine learning to automatically stream and record sports, highlighting key events - all automatically without a cameraman. LÄS MER

  2. 22. Affordance and Challenges with Completing a Search on a Web- based Video Streaming Service

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Emilia Larsson Sjögren; [2021]
    Nyckelord :Search; Video Streaming Services; Usability; User Interface; Prototyping; A B test; User test;

    Sammanfattning : Search on video streaming services is significantly different from web search engines and traditional information retrieval systems. Although an internal site search function’s primary purpose is similar to a web search engine’s, the user’s needs differ, which calls for a different design approach regarding the search result. LÄS MER

  3. 23. Designing a Shared Listening Experience for an Audiobook Streaming Service : A UX and UI Project

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Avdelningen för visuell information och interaktion

    Författare :Mikaela Eriksson; Vilma Reponen; [2021]
    Nyckelord :User Experience; User Interface; UX; UI; Design; Personas; User Research; User Testing; Iterative Design; Contextual Design; Prototyping; Mobile Application; Figma; Sketch; Protopie; Storytel;

    Sammanfattning : This study, done in collaboration with Storytel, aimed to investigate whether a shared audiobook live listening experience would add value to users of the Storytel app and how such a feature could be designed in terms of User Experience and User Interface. The purpose was to determine the minimal viable product (MVP) and if live listening with others is interesting in itself or else, what is the most basic interaction type required in connection to the listening. LÄS MER

  4. 24. Among Us på Twitch : underhållande marknadsföring

    L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medier

    Författare :Caroline Svensson; Victor Simon Svenfelt; [2021]
    Nyckelord :Twitch; marknadsföring; livestreaming; videospel; Social Sciences;

    Sammanfattning : Denna uppsats är författad av Caroline Svensson och Victor Svenfelt för fortsättningskursen i Medie- & kommunikationsvetenskap vid Institutionen för kommunikation och medier, Lunds Universitet. Among Us på Twitch - underhållande marknadsföring undersöker hur videospelet Among Us kunde bli ett av 2020 populäraste videospel och vilken roll den sociala medieplattformen Twitch spelade i det hela. LÄS MER

  5. 25. LIVESHOPPING ÄR NÄSTAN SOM TV-SHOP - FAST BÄTTRE : - en undersökning av medierna TV-shop och liveshopping ur ett mediearkeologiskt perspektiv

    Magister-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Emelie Halltoft; [2021]
    Nyckelord :TV-shop; Liveshopping; streaming; media archeology; remediation;

    Sammanfattning : For generations, the technological development of the media has changed human behavior, both for the better and for the worse. From having to buy everything in a store to being able to shop through a live-stream. The problem, however, is that there is a lack of research that has touched on this in the Nordic countries. LÄS MER