Avancerad sökning
Hittade 2 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
1. ”Ohistoriskt mög” - Kontrafaktisk historia som pedagogisk metod
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)Sammanfattning : Vi ville undersöka några svenska gymnasielärare i historias attityder till att låta sina elever arbeta kontrafaktiskt. Vilka svårigheter de ser med arbetet, hur de arbetar eller kan tänka sig att arbeta med det och om de såg några specifika för- eller nackdelar jämfört med mer traditionell undervisning? För att ta reda på detta utförde vi kvalitativa intervjuer medyrkesverksamma lärare. LÄS MER
2. Ryssland: en fallstudier av Rysslands demokratiska ansatser
L2-uppsats, Lunds universitet/Statsvetenskapliga institutionenSammanfattning : Syftet med denna uppsats är att söka efter orsaker till varför Ryssland inte är mer demokratiserat. Slutsatserna är att Ryssland är idag ett icke fritt land som endast på ytan är en demokrati med få likheter med demokratistater i Europa. Vi finner att aktörer har spelat avgörande roll i demokratiseringen. LÄS MER