Sökning: "Harry"
Visar resultat 1 - 5 av 305 uppsatser innehållade ordet Harry.
1. Harry Potter-fans och J.K. Rowling : en författares inverkan på fans parasociala relation till hennes verk
L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medierSammanfattning : .... LÄS MER
2. Populism i Sverige: En textanalys av populismens förekomst och skepnad i Vänsterpartiet och Sverigedemokraterna
L2-uppsats, Lunds universitet/Statsvetenskapliga institutionenSammanfattning : Populism is an ambiguous concept in contemporary politics as it is multifaceted in its nature and expression. However, the fundamental characteristic of a populist actor is their adherence to the will of the people and their opposition to an adverse elite. LÄS MER
3. "Meghan the Minx" : En kritisk diskursanalys av representationen av hertiginnan i brittiska medier.
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : In 2016, the actress Meghan Markle met prince Harry, duke of Sussex which later on led to amarriage. This has resulted in intense media coverage of her, especially by the tabloid press,depicting her in a manner that incorporates both sexist and racist elements. LÄS MER
4. Hållbara investeringar – Är det lönsamt att investera hållbart?
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för nationalekonomi med statistikSammanfattning : För att försöka svara på frågan om det är lönsamt att investera hållbarhet har svenska fonder med ett betyg från Morningstar Sustainability rating, vilket är ett hållbarhets betyg som publicerades på marknaden 2016, undersökningens data är inhämtad mellan 2016 och 2019. Två portföljer har skapats genom att använda fonder med lågt mått (1–2) och jämförts med en portfölj bestående av högt mått (4–5). LÄS MER
5. Barns demokratiska röst i rutinsituationer. : En kartläggning av barns demokratiska utrymme i förskolan.
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitetSammanfattning : Studien undersöker utrymmet som barns demokratiska röst har i rutinsituationer i förskolan med syfte att kartlägga utrymmet. Studien genomfördes med metodtriangulering där det kvantitativa består av observationer med ett schema och det kvalitativa av fältanteckningar. LÄS MER