Sökning: "Hotell personal"

Visar resultat 16 - 20 av 71 uppsatser innehållade orden Hotell personal.

  1. 16. Matching Performance Metrics with Potential Candidates : A computer automated solution to recruiting

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för informations- och kommunikationsteknik (ICT)

    Författare :Oscar Melin; [2017]
    Nyckelord :Automation; Recruitment; Semantic Matching; Service industry; Hotel; Restaurant; Automatisering; Rekrytering; Semantisk matchning; Serviceindustri; Hotell; Restaurang;

    Sammanfattning : Selecting the right candidate for a job can be a challenge. Moreover, there are significant costs associated with recruiting new talent. Thus there is a requirement for precision, accuracy, and neutrality from an organization when hiring a new employee. LÄS MER

  2. 17. Det tysta accepterandet... : En fallstudie om sexuella trakasserier inom hotellbranschen

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation

    Författare :Jennifer Andersson; Lois Slånmark; [2017]
    Nyckelord :Hotel industry; work environment; service; power and sexual harassment.; Hotellbranschen; service; arbetsmiljö; makt; sexuella trakasserier;

    Sammanfattning : Studien syftar till att belysa sexuella trakasserier från gäster gentemot personal inom hotellbranschen, där specifikt chefens och personalens egna upplevelser studeras samt hur de hanterar fenomenet. Studien utgörs av en helt anonym fallstudie, där hotell i en medelstor stad i Sverige är medverkande. LÄS MER

  3. 18. Strategier för digital klagomålshantering : En kvalitativ studie av fem utvalda hotell med höga kundbetyg

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Turismvetenskap

    Författare :Martina Hultqvist; Matilda Carlsson; [2017]
    Nyckelord :Digital Complaint Management; Complaint Management; Word of Mouth; Service Recovery Strategies; Social Network; Tripadvisor; Facebook; Digital klagomålshantering; Klagomålshantering; Ryktesspridning; Service Recovery Strategies; Sociala nätverk; Tripadvisor; Facebook;

    Sammanfattning : As more hotels are established and that competition in turn increases, it becomes increasingly important to offer a good service to attract customers. If the hotels do not satisfy the guest they may complain. LÄS MER

  4. 19. Teknologisk automatisering och personligt bemötande inom besöksnäringen : En studie om två in- och utcheckningsmetoder på hotell

    L3-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation

    Författare :Adam Nilsson; Johanna Collander; [2016]
    Nyckelord :Automatisering; Personlig service; Personligt bemötande; Självbetjäningsteknologi; In- och utcheckning på hotell;

    Sammanfattning : Konsumenter påverkas idag av teknologiska innovationer. Självbetjäningsteknologier är en bidragande faktor till det automatiserade samhället och inom besöksnäringen talas det om Self Service Technologies (SSTs), som bland annat innefattar incheckningsautomater på flygplatser och hotell. LÄS MER

  5. 20. Check in - a tradeoff or a win, win? : Hotellgästens adoption av självserviceteknologi vid incheckning

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Jessica Ränttilä; Julia Ångman; [2016]
    Nyckelord :Self-service technology SST ; hotel; check in; trigger; technology adoption; Självserviceteknologi SST ; hotell; incheckning; trigger; adoption;

    Sammanfattning : Bakgrund Hotellbranschen står inför utmaningar vad gäller att möta gästens ständigt förändrade förväntningar. För att ligga i framkant i gästerbjudandet satsas mer än någonsin på investeringar i teknologi där implementering av SST är en strategi för att överleva. LÄS MER