Sökning: "Hotell personal"
Visar resultat 11 - 15 av 71 uppsatser innehållade orden Hotell personal.
11. Ökad riskmedvetenhet hos allmänheten genom riktade kommunikationsinsatser med fokus på hembesök : -En intervjustudie
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och naturresurserSammanfattning : Varje år åker Sveriges räddningstjänster på cirka 6000 larm om brand eller brandtillbud i bostäder med följd att även cirka 100 personer omkommer årligen i sina hem. Att det är cirka 100 personer som omkommer varje år är något som ses som ett problem då det oftast är okunskap eller begränsande möjligheter att undsätta sig själv i säkerhet som ligger bakom bränderna och dödsfallen. LÄS MER
12. Värdskap inom hotellbranschen : En kvalitativ studie om hotell i Stockholmsområdet
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknikSammanfattning : I takt med att resandet ökar, har även konkurrensen mellan hotell ökat. För att hotell skall få återkommande gäster och goda recensioner av befintliga gäster behöver de sticka ut bland konkurrenterna. Ett sätt att göra detta är genom värdskap. LÄS MER
13. Tjänstekvalitet : En kvalitativ studie om gästers upplevelser under en hotellvistelse
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/TurismvetenskapSammanfattning : På en allt mer global och konkurrensutsatt hotellmarknad försöker aktörer att skapa starka varumärken och vinna gästers lojalitet. Men vilka är drivkrafterna bakom valet av boende och vilka attribut avgör vad som ger en tillfredsställd hotellgäst? God tjänstekvalitet har kommit att bli en allt viktigare konkurrensfördel där tjänsteupplevelsen blir en avgörande faktor för kundnöjdheten. LÄS MER
14. Brandteknisk riskvärdering av Hotell Nissastigen
L3-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för BrandteknikSammanfattning : In the following report, a fire safety evaluation of Hotel Nissastigen in central Gislaved is presented. The building itself consists of five floors, whereof two are cellar and attic. LÄS MER
15. Arbetsmotivation inom servicebranschen : en fallstudie om hur personal motiveras på ett hotell
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Hos serviceföretag har det visat sig att personalstyrkan är en av de främsta konkurrensfördelarna gentemot konkurrenter. Motiverad personal är av stor betydelse för att behålla kompetensen inom företaget och därmed kunna erbjuda kunderna det de efterfrågar; så bra service som möjligt. LÄS MER