Sökning: "Hotell personal"

Visar resultat 11 - 15 av 71 uppsatser innehållade orden Hotell personal.

  1. 11. Ökad riskmedvetenhet hos allmänheten genom riktade kommunikationsinsatser med fokus på hembesök : -En intervjustudie

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och naturresurser

    Författare :Fjaestad Sebastian; [2019]
    Nyckelord :Home visit; dwelling fires; fire prevention; risk awareness; smoke alarm; fire department; Hembesök; bostadsbränder; brandförebyggande; riskmedvetenhet; brandvarnare; räddningstjänst;

    Sammanfattning : Varje år åker Sveriges räddningstjänster på cirka 6000 larm om brand eller brandtillbud i bostäder med följd att även cirka 100 personer omkommer årligen i sina hem. Att det är cirka 100 personer som omkommer varje år är något som ses som ett problem då det oftast är okunskap eller begränsande möjligheter att undsätta sig själv i säkerhet som ligger bakom bränderna och dödsfallen. LÄS MER

  2. 12. Värdskap inom hotellbranschen : En kvalitativ studie om hotell i Stockholmsområdet

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Felicia Olsson; Sarah Sparrdal; [2018]
    Nyckelord :Hospitality; Hotel; Hotel Industry; Service; Staff; Management; Värdskap; Hotell; Hotellbranschen; Service; Personal; Ledning;

    Sammanfattning : I takt med att resandet ökar, har även konkurrensen mellan hotell ökat. För att hotell skall få återkommande gäster och goda recensioner av befintliga gäster behöver de sticka ut bland konkurrenterna. Ett sätt att göra detta är genom värdskap. LÄS MER

  3. 13. Tjänstekvalitet : En kvalitativ studie om gästers upplevelser under en hotellvistelse

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Turismvetenskap

    Författare :Michaela Lindwe; Felicia Linander; [2018]
    Nyckelord :service quality; hotel; hotel chain; hotel experience; tjänstekvalitet; servicekvalitet; hotell; hotellkedjor; hotellupplevelse;

    Sammanfattning : På en allt mer global och konkurrensutsatt hotellmarknad försöker aktörer att skapa starka varumärken och vinna gästers lojalitet. Men vilka är drivkrafterna bakom valet av boende och vilka attribut avgör vad som ger en tillfredsställd hotellgäst? God tjänstekvalitet har kommit att bli en allt viktigare konkurrensfördel där tjänsteupplevelsen blir en avgörande faktor för kundnöjdheten. LÄS MER

  4. 14. Brandteknisk riskvärdering av Hotell Nissastigen

    L3-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för Brandteknik

    Författare :Malte Larsson Silli; Vicktor Riedel; Karin Sandin; Niklas Wetterberg; [2018]
    Nyckelord :Fire safety evaluation; BTR; fire protection; hotel; Gislaved; human safety; evacuation; risk analysis; Pathfinder; FDS; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : In the following report, a fire safety evaluation of Hotel Nissastigen in central Gislaved is presented. The building itself consists of five floors, whereof two are cellar and attic. LÄS MER

  5. 15. Arbetsmotivation inom servicebranschen : en fallstudie om hur personal motiveras på ett hotell

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Thomas Lindén; Toussaint Ishimwe; [2017]
    Nyckelord :Inre och yttre motivation; monetära och icke-monetära belöningar; återkoppling; bonus; vidareutveckling;

    Sammanfattning : Hos serviceföretag har det visat sig att personalstyrkan är en av de främsta konkurrensfördelarna gentemot konkurrenter. Motiverad personal är av stor betydelse för att behålla kompetensen inom företaget och därmed kunna erbjuda kunderna det de efterfrågar; så bra service som möjligt. LÄS MER