Sökning: "IT Service Management ITSM"

Visar resultat 16 - 19 av 19 uppsatser innehållade orden IT Service Management ITSM.

  1. 16. Processrelaterat organisationsarbete - En studie av ITIL:s releaseprocess i praktisk tillämpning

    C-uppsats, IT-universitetet i Göteborg/Tillämpad informationsteknologi

    Författare :Dana Markovic; Maja Miniussi; [2010-09-24]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : IT service management (ITSM) är ett begrepp som handlar om hur IT-verksamheten på bästa sätt kan hanteras och förbättras. I detta ingår att arbeta processorienterat. För att arbeta processorienterat finns det flera ramverk att utgå ifrån, ett av dem är ITIL. LÄS MER

  2. 17. An IT Service Taxonomy for Elaborating IT Service Catalog

    Master-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för datavetenskap och kommunikation

    Författare :Md Forhad Rabbi; [2009]
    Nyckelord :: IT Service Taxonomy ITST ; IT Service Management ITSM ; Service Level Management SLM ; IT Infrastructure Library ITIL .;

    Sammanfattning : In this thesis, I, as the author, have tried to propose a methodology for establishing IT service taxonomy in order to elaborate IT service portfolio and IT service catalog. As a core part of my thesis, IT service taxonomy has been discussed to manage IT services in an efficient way in the small and medium sized enterprises The small and medium sized enterprises can use the categories and sub categories of this taxonomy to define their service catalog and portfolio. LÄS MER

  3. 18. Införande av IT Service Management med hjälp av IT Infrastructure Library

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Anders Jehander; Mattias Nilsson; [2008]
    Nyckelord :införande; IT-avdelning; ITIL; stödja affärsverksamheten; IT Service Management; Informatics; systems theory; Informatik; systemteori; Mathematics and Statistics;

    Sammanfattning : I en allt mer krympande värld, måste organisationer lära sig att snabbt reagera på marknadsförändringar. Medan organisationer blir bättre på att införa nya affärsprocesser, kvarstår problemet med en tungrodd och svårföränderlig IT–miljö. LÄS MER

  4. 19. Information Technology Infrastructure Library (ITIL) -en studie om upplevelser av införandet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad

    Författare :Ullrika Sellman; Håkan Fasth; []
    Nyckelord :Information Technology Infrastructure Library; Information Technology Service Management; ITIL; ITSM; Systemförvaltning; Förändringsbenägenhet;

    Sammanfattning : Dagens samhälle går ifrån att vara industrisamhälle till att vara ett tjänste och servicesamhälle. Så gör även företagens IT-avdelningar som går från att erhålla produkter till att erbjuda tjänster. LÄS MER