Sökning: "IT Service Management ITSM"
Visar resultat 16 - 19 av 19 uppsatser innehållade orden IT Service Management ITSM.
16. Processrelaterat organisationsarbete - En studie av ITIL:s releaseprocess i praktisk tillämpning
C-uppsats, IT-universitetet i Göteborg/Tillämpad informationsteknologiSammanfattning : IT service management (ITSM) är ett begrepp som handlar om hur IT-verksamheten på bästa sätt kan hanteras och förbättras. I detta ingår att arbeta processorienterat. För att arbeta processorienterat finns det flera ramverk att utgå ifrån, ett av dem är ITIL. LÄS MER
17. An IT Service Taxonomy for Elaborating IT Service Catalog
Master-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för datavetenskap och kommunikationSammanfattning : In this thesis, I, as the author, have tried to propose a methodology for establishing IT service taxonomy in order to elaborate IT service portfolio and IT service catalog. As a core part of my thesis, IT service taxonomy has been discussed to manage IT services in an efficient way in the small and medium sized enterprises The small and medium sized enterprises can use the categories and sub categories of this taxonomy to define their service catalog and portfolio. LÄS MER
18. Införande av IT Service Management med hjälp av IT Infrastructure Library
Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för informatikSammanfattning : I en allt mer krympande värld, måste organisationer lära sig att snabbt reagera på marknadsförändringar. Medan organisationer blir bättre på att införa nya affärsprocesser, kvarstår problemet med en tungrodd och svårföränderlig IT–miljö. LÄS MER
19. Information Technology Infrastructure Library (ITIL) -en studie om upplevelser av införandet
Kandidat-uppsats, Högskolan i HalmstadSammanfattning : Dagens samhälle går ifrån att vara industrisamhälle till att vara ett tjänste och servicesamhälle. Så gör även företagens IT-avdelningar som går från att erhålla produkter till att erbjuda tjänster. LÄS MER