Sökning: "IT Service Management ITSM"

Visar resultat 6 - 10 av 19 uppsatser innehållade orden IT Service Management ITSM.

  1. 6. Komplikationer vid praktiskt arbete med ITIL- En fallstudie om ITIL Practitioner

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Markus Eriksson; Sebastian Andersson; [2017]
    Nyckelord :ITSM; ITIL; ITIL Practitioner; IT-service; IT-service provider; ITSM; ITIL; ITIL Practitioner; IT-tjänst; IT-Tjänsteleverantör;

    Sammanfattning : Det digitala samhället vi idag lever i ställer allt högre krav på tjänster och tjänsteinnovationer till följd av den förflyttning som skett från ett traditionellt varudominant synsätt till ett tjänstedominant synsätt på varor och produkter där kunden har en betydande stor roll. Den tjänstedominanta synen även kallad IT service Management har växt fram till att bli en viktigpusselbit för organisationer i hanteringen av dess IT-strategier. LÄS MER

  2. 7. CHARM Transformation : A case study on change and release management Catella Bank

    Master-uppsats,

    Författare :Max Topsholm; [2017]
    Nyckelord :Change management; release management; IT Service Management; ITIL; COBIT; TOGAF; CHARM;

    Sammanfattning : The purpose of the thesis is to conduct a case study for investigating change and release management at Catella Bank, within the context of IT Service Management (ITSM), by measuring and to provide suggestions for improvements. Incident and operations management is included to enhance the understanding of the historical performance at Catella. LÄS MER

  3. 8. ITIL i praktiken - En studie av problem, dess orsaker och hur de kan hanteras

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Patrik Lövgren; Markus Källstrand; [2016]
    Nyckelord :Operational processes; strategic processes; ITIL; ITSM; IT-service; service provider; Operationella processer; Strategiska processer; ITIL; ITSM; IT-tjänst; tjänsteleverantör;

    Sammanfattning : Omvärlden förändras i en allt snabbare takt, vilket också försvårar driften av organisationer. Detta leder till ökad komplexitet av verksamheters applikationer och ökar kraven på IT-tjänsterna. LÄS MER

  4. 9. Upplevda framgångsfaktorer för kommunal IT-support : Är ITSM svaret på pedagogernas önskan om att minska supportbehovet?

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för arkiv- och datavetenskap

    Författare :Pehr Thorson; [2015]
    Nyckelord :ITSM; municipality; education; success factor; ITSM; kommun; utbildning; framgångsfaktor;

    Sammanfattning : Det senaste decenniet har svenska skolor fått tillgång till stora mängder tekniska hjälpmedel. Skolverket har de senaste åren kunnat konstatera att det finns ett stort behov av kompetenshöjning vad gäller IT-kunskaper hos pedagoger. Samtidigt är tillgången på support för pedagoger på vissa håll begränsad. LÄS MER

  5. 10. IT maturity self-assessment: does a quantitative survey get it right?

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Jacob Malmros; Jessica Eckerstein; [2015]
    Nyckelord :ITSM; ITIL; Maturity; Maturity assessment; CSI; Business and Economics;

    Sammanfattning : It has become increasingly recognized that IT organizations must ensure that the IT services are aligned to the business needs and actively support them. Therefore, the internal IT service management processes are under constant improvement. LÄS MER