Avancerad sökning

Hittade 3 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Optimering av Savoniusturbinens effektivitet i marina strömmar med hjälp av CFD-analys av flödesriktare

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Elektricitetslära

    Författare :Leonard Hammar; Jacob Kovaleff Malmenstedt; [2022]
    Nyckelord :MCT; Marine Current Turbine; Savonius turbine; CFD; Ansys fluent; diffuser augmented turbine; Savoniusturbin; Marina strömmar; CFD; Ansys fluent; flödesriktare;

    Sammanfattning : The Savonius turbine is a self-starting vertical axis turbine that has a few advantages compared to other vertical axis turbines such as lower cost, lower noise and is relatively easy to manufacture. This turbine does however have a lower efficiency and is therefore less used in the electricity production than other turbines. LÄS MER

  2. 2. "EN LAJK KAN BETYDA TUSEN ORD" En kvalitativ studie om hur unga upplever Instagram

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Matilda Boberg; Jacob Hammar; [2018-02-12]
    Nyckelord :Uses and gratifications; social media; instagram; gratification sought; gratification obtained; interactivity; qualitative interviews; feature; control; function.;

    Sammanfattning : Program: Medie- och kommunikationsvetarprogrammet med inriktning PR, opinionsbildning och omvärld Grundnivå Ht 2017 Handledare: Marie Grusell Kursansvarig: Malin Sveningsson Sidor: 47 Ord: 19 032 Syfte: Syftet med denna studie är att skapa en djupare förståelse för hur unga upplever Instagram. Teori: Uses & gratifications Metod: Kvalitativa samtalsintervjuer Material: Elva kvalitativa samtalsintervjuer med respondenter i åldrarna 19-25 år. LÄS MER

  3. 3. Ledarskapets påverkan på kreativitet : En studie om ledarskapets påverkan på kreativa arbetsprocesser hos ledare och medarbetare inom kommunikationsbyråer

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Edvin Hellsing; Jacob Ragnarsson; [2018]
    Nyckelord :Creativity; leadership; latitude; autonomy; advertising agencies; Leader-Member Exchange; LMX; Kreativitet; ledarskap; handlingsutrymme; autonomi; kommunikationsbyråer; Leader- Member Exchange; LMX;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att utveckla kunskap om medarbetares samt ledares upplevelser av hur relationen mellan medarbetare och ledare påverkar kreativa arbetsprocesser. Som underlag för att närma oss syftet genomförde vi semistrukturerade intervjuer med nio personer, fördelade på två kommunikationsbyråer. LÄS MER