Sökning: "gratification obtained"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden gratification obtained.

  1. 1. Politiska aktivisters användande av sociala medier : En fallstudie på demonstrationerna i Hong Kong 2019-2020

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Cornelia Rohlsson; [2020]
    Nyckelord :Politisk aktivist; Hong Kong; demonstration; protest; attityd; effekt.;

    Sammanfattning : The study examines the influence of social media during the demonstrations in Hong Kong 2019-2020, focusing on how young political activists make use of social media, what their attitudes are towards the forums and whether the increased use shows some positive and/or negative effects. The study uses a qualitative method where the empirical material is obtained through semi-structured interviews. LÄS MER

  2. 2. "EN LAJK KAN BETYDA TUSEN ORD" En kvalitativ studie om hur unga upplever Instagram

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Matilda Boberg; Jacob Hammar; [2018-02-12]
    Nyckelord :Uses and gratifications; social media; instagram; gratification sought; gratification obtained; interactivity; qualitative interviews; feature; control; function.;

    Sammanfattning : Program: Medie- och kommunikationsvetarprogrammet med inriktning PR, opinionsbildning och omvärld Grundnivå Ht 2017 Handledare: Marie Grusell Kursansvarig: Malin Sveningsson Sidor: 47 Ord: 19 032 Syfte: Syftet med denna studie är att skapa en djupare förståelse för hur unga upplever Instagram. Teori: Uses & gratifications Metod: Kvalitativa samtalsintervjuer Material: Elva kvalitativa samtalsintervjuer med respondenter i åldrarna 19-25 år. LÄS MER

  3. 3. Analysis of Young Chinese Users of Sina Weibo Based on Uses and Gratifications Theory

    Magister-uppsats, Högskolan i Jönköping/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Jingyi Wang; [2018]
    Nyckelord :Social Media; Sina Weibo; Uses and Gratifications theory; Gratifications sought; Gratification obtained;

    Sammanfattning : Among the web 2.0 applications, a micro-blog (Weibo in Chinese), resembling the combination of a Twitter-like Internet service has gained substantial popularity in China. Sina Weibo is the market leader with approximately 50% of the market share. Around 80% of the users on Sina Weibo are young people. LÄS MER

  4. 4. The subjective meaning of sexual harassment and sexual assault perpetration: from the perspectives of self-identified perpetrators

    Magister-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :André Alvinzi; [2018]
    Nyckelord :Sexual harassment; sexual assault; sexual misconduct; sexual coercion; sexual misconduct;

    Sammanfattning : This thesis explores male sexual assault and sexual harassment perpetration. The theoretical orientations were constituted of a theoretical synthesis of primarily Max Weber's theory of action, motivation and subjective meaning, and theoretical aspects of sensemaking. Four research questions were divided into two qualitative studies. LÄS MER

  5. 5. A study of the gratifications sought and obtained through using Enterprise Social Media: an employee perspective

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Simon Csikasz; [2016]
    Nyckelord :ESM; UGT; internal communication; digital work; enterprise social media; uses and gratification theory; Slack; Yammer; Skype for business.; Social Sciences;

    Sammanfattning : En studie om sökta och erhållna belöningar genom användning av Enterprise Social Media: ett medarbetarperspektiv Många anser att ESM har potentialen att både förenkla och förbättra samarbete, och stärka det ”sociala kapitalet”, men ändå misslyckas 80% av implementationerna. Denna studie hoppas ge insikter i vad som driver de som ändå använder ESM, med förhoppningen att bidra till fler lyckade framtida implementationer. LÄS MER