Sökning: "Jennie Book"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Jennie Book.

  1. 1. Kan vi förlåta Margaux? : En kvalitativ analys av porträtteringen i SVT-dokumentären Kan vi förlåta Margaux?

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Amanda Lindh; [2023]
    Nyckelord :Dokumentär; cancelkultur; cancelled; influencer; röstläge; filmtekniska grepp; interagerade; tal; klippning; miljö; sexuell hälsa; RFSU; tidning; sex;

    Sammanfattning : This study examines four different scenes in the documentary Kan vi förlåta Margaux? produced by the Swedish television company SVT. The scenes were studied through a qualitative analysis of the three different film techniques: speech and interaction, editing and setting in relation to how the main character Margaux Dietz is portrayed. LÄS MER

  2. 2. "På något sätt måste jag ju få i mig böckerna" : En jämförelse av varför ljudboksläsaren och den traditionella läsaren läser som de gör

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för ABM

    Författare :Larsson Jennie; [2023]
    Nyckelord :Audiobook; audiobook reading; traditional reading; sound reading; visual reading; Sten Furhammar; ljudbok; ljudboksläsning; traditionell läsning; läsa med öronen; läsa med ögonen; Sten Furhammar;

    Sammanfattning : By exploring how people read, one can also discover how to promote reading. This master’s thesis explores the different reasons and ways in which audiobook readers and traditional readers read. LÄS MER

  3. 3. ”Kan vi fortsätta läsa boken nu?” : En kvalitativ studie om barns deltagande under högläsning och utformningen av deliberativa samtal

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för barndom, utbildning och samhälle (BUS)

    Författare :Jennie Telander; Christina Caceres; [2023]
    Nyckelord :Högläsning; förskola; förskollärare; kommunikation; deliberativa samtal;

    Sammanfattning : Läsförståelsen hos barn i skolan har minskat och det diskuteras vilka insatser som behövs för att vända denna trend redan i förskolan. Vi har därför valt att skriva om högläsningen i förskolan och vilka faktorer som påverkar dess möjligheter/utformning. LÄS MER

  4. 4. The Functions of Textbooks : A Textbook Analysis of Text Genres and their Representation

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Jennie Magnusson; [2021]
    Nyckelord :Texts; textbooks; text genres; text representation; text functions; evaluation;

    Sammanfattning : The aim of this study is to investigate which text genres are included in three textbooks intended for the course English 5, and how they are represented. This is done in order to discuss the functions that the textbooks Blueprint A, Solid Gold and Engelska 5 & 6: Outlooks on, can have in the English classroom. LÄS MER

  5. 5. Digitala verktyg för motivationsskapande skrivundervisning : Att använda Scratch och bilderboksteknik i berättande texter i år 4

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för konst, kommunikation och lärande

    Författare :Jennie Andrée; [2020]
    Nyckelord :motivation; digitala verktyg; berättande texter; Self determination theory;

    Sammanfattning : Syftet med undersökningen var att genom kvalitativ metod bidra till forskning inom området motivation. I undersökningen har eleverna fått arbeta med digitala verktyg i samband med skrivande av berättande texter. LÄS MER