Sökning: "Jens Stark"
Visar resultat 11 - 15 av 15 uppsatser innehållade orden Jens Stark.
11. Teaterpedagogik på gymnasieskolans estetiska program : Sju teaterlärare samtalar om sin undervisning
Magister-uppsats, Centrum för de humanistiska ämnenas didaktik (CeHum)Sammanfattning : Denna studie genomfördes på gymnasieskolans estetiska program under tiden gymnasiereformen, Gy 2011, tog form. Syftet med denna uppsats är att lyfta fram, medvetandegöra, synliggöra och beskriva en grupp teaterlärares grundläggande ställningstaganden om gymnasieskolans teaterundervisning. Två huvudteman interagerar. LÄS MER
12. Big Branding -En studie om extern employer branding i revisionsbranschen
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Bakgrund och problem: Revisionsbranschen står inför massiva nyanställningsbehov. Samtidigt har revisorsyrket, under de senaste åren, blivit allt populärare bland ekonomistudenter. Utmaningen för branschen ligger istället i att attrahera och rekrytera den mest talangfulla personalen. LÄS MER
13. Successful Branding in Covert Virals : Communication Strategy and Communication Channel Synergy
Kandidat-uppsats, Internationella HandelshögskolanSammanfattning : Purpose: The purpose of this study is to see what implications the new communication channel of Covert Virals has on acknowledged communication strategies and whether or not these strategies are still viable within Covert Virals. Background: The term Covert Viral has been given to pieces of advertisement, spread through the medium of electronic word of mouth over social networks, which are designed to look user made. LÄS MER
14. En detaljhandelsexpansion till Storbritannien - En finansiell analysav Clas Ohlsons etablering i London
C-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Detaljhandelsmarknaden i Europa har vuxit sig allt starkare samtidigt har konkurrenssituationen ökat. Globaliseringen har medfört att gränsdragningen mellan länder minskat och internationalisering av detaljhandelsföretag har blivit allt vanligare. Clas Ohlson har med sin expansion i Norden stärkt sitt varumärke. LÄS MER
15. The Chinese Equity Market : An Economic Inquiry into Investment Opportunities and Risks
Magister-uppsats, Ekonomiska institutionenSammanfattning : The final aim of this thesis is to evaluate opportunities and risk factors of investing in China, in terms of pros and cons, and also to elaborate an optimal portfolio strategy. The pros regarding investments in China are (1) the economic liberalisation and reforms of the institutional framework; (2) the Chinese market’s huge potential and the high-growth IT and telecommunications sectors; (3) a favourable macroeconomic climate and an impressive development. LÄS MER