Sökning: "Jens Stark"

Visar resultat 11 - 15 av 15 uppsatser innehållade orden Jens Stark.

  1. 11. Teaterpedagogik på gymnasieskolans estetiska program : Sju teaterlärare samtalar om sin undervisning

    Magister-uppsats, Centrum för de humanistiska ämnenas didaktik (CeHum)

    Författare :Jens Remfeldt; [2013]
    Nyckelord :Theatre teachers; theatre education; theatre as a school subject; upper secondary school; the arts program; action research; Teaterlärare; teaterundervisning; teater som ämne; gymnasieskola; estetiska programmet; aktionsforskning;

    Sammanfattning : Denna studie genomfördes på gymnasieskolans estetiska program under tiden gymnasiereformen, Gy 2011, tog form. Syftet med denna uppsats är att lyfta fram, medvetandegöra, synliggöra och beskriva en grupp teaterlärares grundläggande ställningstaganden om gymnasieskolans teaterundervisning. Två huvudteman interagerar. LÄS MER

  2. 12. Big Branding -En studie om extern employer branding i revisionsbranschen

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Caroline Flygelring; Jens Synneby; [2012-06-05]
    Nyckelord :Employer branding; revisionsbranschen; attrahera; studenter; Götebog;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem: Revisionsbranschen står inför massiva nyanställningsbehov. Samtidigt har revisorsyrket, under de senaste åren, blivit allt populärare bland ekonomistudenter. Utmaningen för branschen ligger istället i att attrahera och rekrytera den mest talangfulla personalen. LÄS MER

  3. 13. Successful Branding in Covert Virals : Communication Strategy and Communication Channel Synergy

    Kandidat-uppsats, Internationella Handelshögskolan

    Författare :Carl Oscar Jansson; Jens Myhrman; Michael Nordström; [2011]
    Nyckelord :Covert Virals; Branding Strategies; Communication Channels; Advertising; Covert Marketing; Viral Marketing; Communication Strategy; Media Strategy; Generation Y;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this study is to see what implications the new communication channel of Covert Virals has on acknowledged communication strategies and whether or not these strategies are still viable within Covert Virals.   Background: The term Covert Viral has been given to pieces of advertisement, spread through the medium of electronic word of mouth over social networks, which are designed to look user made. LÄS MER

  4. 14. En detaljhandelsexpansion till Storbritannien - En finansiell analysav Clas Ohlsons etablering i London

    C-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jens Krönström; Johan Eriksson; Patrik Ek; [2008-04-04]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Detaljhandelsmarknaden i Europa har vuxit sig allt starkare samtidigt har konkurrenssituationen ökat. Globaliseringen har medfört att gränsdragningen mellan länder minskat och internationalisering av detaljhandelsföretag har blivit allt vanligare. Clas Ohlson har med sin expansion i Norden stärkt sitt varumärke. LÄS MER

  5. 15. The Chinese Equity Market : An Economic Inquiry into Investment Opportunities and Risks

    Magister-uppsats, Ekonomiska institutionen

    Författare :Jens Stark; Fredrik Wiklund; [2002]
    Nyckelord :Economics; Investments; equity market; China; emerging markets; portfolio theory.; Nationalekonomi;

    Sammanfattning : The final aim of this thesis is to evaluate opportunities and risk factors of investing in China, in terms of pros and cons, and also to elaborate an optimal portfolio strategy. The pros regarding investments in China are (1) the economic liberalisation and reforms of the institutional framework; (2) the Chinese market’s huge potential and the high-growth IT and telecommunications sectors; (3) a favourable macroeconomic climate and an impressive development. LÄS MER