Avancerad sökning

Visar resultat 6 - 10 av 12 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 6. Formativ bedömning : En kvalitativ studie om formativ bedömning ur ett elevperspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Lina Lindblom; Hammarlund Jessica; [2019]
    Nyckelord :Formativ bedömning; kamratrespons; sociokulturellt perspektiv; specialpedagogik; summativ bedömning; återkoppling;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie var att undersöka hur några elever diskuterar kring andra elevers texter och hur de bedömer dessa. Syftet var även att kunna få exempel på om eleverna kunde utveckla dessa texter formativt tillsammans i en diskussion. LÄS MER

  2. 7. Den mobila förskolan : en studie om de didaktiska överväganden som sker i den mobila miljön

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Caroline Olsson; Elin Larsson; Jessica Lindblom; [2016]
    Nyckelord :mobila förskolan; didaktik; utomhuspedagogik; intervju; observation;

    Sammanfattning : Den mobila förskolan är bussar som är omgjorda för att vara anpassade för en förskoleverksamhet. Dessa förskolebussar är utrustade med bilbarnstolar, plats för varmhållning av mat samt förvaring för olika pedagogiska material. LÄS MER

  3. 8. Stora barngrupper : Har de stora barngrupperna någon betydelse för de yngsta barnens lärande?

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Malin Lindblom; Jessica Olsson; [2013]
    Nyckelord :Stora barngrupper; lärande; trygghet; fysisk miljö; omsorg;

    Sammanfattning : Vårt syfte med denna studie var att undersöka hur barns lärande, trygghet, behov och fysisk miljö påverkas av stora barngrupper. Vi valde att använda oss av kvalitativ metod i form av ett ostrukturerat frågeformulär med öppna frågor. LÄS MER

  4. 9. Vad ryms i en ask? : en undersökning om handarbete som plattform för samtal och deltagande

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för Bildpedagogik (BI)

    Författare :Jessica Lindblom Brice; [2011]
    Nyckelord :handarbete; samtal;

    Sammanfattning : Det här är en undersökning om hur handarbete kan användas som ett förfaringssätt för att skapa deltagande och samtal. Ett relativt nytt begrepp har de senaste åren framträtt för att beskriva den punkt där handarbete och aktivism möts och betecknas som Craftivism. Som exempel kan stickgraffiti och i viss mån återbruksdesign nämnas. LÄS MER

  5. 10. Motorik hos barn som går montessoriskola : En pilotstudie av elever på en montessoriskola i jämförelse med Skola, Idrott och Hälsa-projektet

    Kandidat-uppsats, Institutionen för idrotts- och hälsovetenskap

    Författare :Sara Lindblom; Jessica Winberg; [2005]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Aim The aim of this essay is by using a motor skill track to see if there exists any remarkable difference in the motor skill profiles between pupils from our montessori school and the mean score in the "Nytidstest". The questions at issue we had were: How is the motor skill profile on pupils in year 2 and 3 practicing montessori pedagogy? Is the motor skill profile superior or inferior to the mean score in the "Nytidstest"? What factors, if any, concerning the montessori pedagogy affects the results of the test? Method We used a motor skill track consisting of 8 stations sellected from the "Nytidstest" adapted for year 3 (the original test consists of 16 stations). LÄS MER