Sökning: "Joakim Lindström"
Visar resultat 6 - 10 av 11 uppsatser innehållade orden Joakim Lindström.
6. Hur hittas HIV? : Två metodförslag för koncentrationsmätning av virioner i blodplasma
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för biologisk grundutbildningSammanfattning : Litteraturstudier har genomförts med syftet att utveckla minst en ny detektionsmetod som skulle kunna ersätta den metod som företaget Cavidi använder sig av idag. Cavidi hade specificerat krav som metodförslaget skulle uppfylla. LÄS MER
7. Modellering och simulering av höglagring för personbilar : En logistisk studie på uppdrag av Södertälje Hamn AB
M1-uppsats, KTH/Tillämpad maskinteknik (KTH Södertälje)Sammanfattning : .... LÄS MER
8. Ett rum med utsikter : Hur kan rummet påverka upplevelse och förväntningar?
M1-uppsats, Örebro universitet/Restaurang- och hotellhögskolanSammanfattning : Den förväntan en gäst har på en måltidsupplevelse är central i arbetet med att skapa extraordinära måltidssituationer. I studien har de faktorer som skapar förväntan på en måltidsupplevelse sökts fram och dess påverkan på skapandet av förväntan studerats. LÄS MER
9. Tillförlitligheten hos nedskrivningsprövningar av goodwill : En studie av tillförlitligheten hos nedskrivningsprövningar av goodwill i svenska noterade bolag i lågkonjunktur
Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitetSammanfattning : Sammanfattning Bakgrund För att försöka skapa en mer ändamålsenlig och effektiv kapitalmarknad utfärdade Europaparlamentet och Europarådet den 19 juli 2002 en förordning, detta i avseende att harmonisera och förbättra de internationella redovisningsstandarderna inom EU. Den första januari 2005 infördes därefter ett krav på unionens noterade bolag att redovisa i enlighet med redovisningsstandarderna IAS/IFRS. LÄS MER
10. Bankers utökade tillgänglighet : en studie om kunders efterfrågan och dess lönsamhet i Umeå
Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitetSammanfattning : Problem: Hur tillfredställda är bankkunder med sin banks tillgänglighet? Vilka kundsegment efterfrågar utökad service och hur lönsamma är de? Syfte: Genom vår studie av bankernas olika kundsegment och med dessas innehavande ekonomiska engagemang i banken, avser vi att belysa kundernas attityder och uppfattningar kring bankernas utökade tillgänglighet, och vad de efterfrågar i sitt möte med banken. Teori I vår teoretiska referensram behandlar vi främst fem olika teoriområden; försäljningsarbetets utveckling, positionering, banktjänster, service, relationsmarknadsföring samt gruppsegmentering. LÄS MER