Sökning: "Jobbsökande"
Visar resultat 11 - 15 av 28 uppsatser innehållade ordet Jobbsökande.
11. Man ska inte anta för mycket
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologiSammanfattning : Vad krävs för att människor ska säga att en individ har utsatts för diskriminering? Tidigare forskning har framhävt främst två sätt att förklara vad som påverkar människor när de säger att diskriminering skett. Dessa är att människor baserar sin attribution på sin förförståelse om situationen och de som drabbas s.k. LÄS MER
12. Matching Performance Metrics with Potential Candidates : A computer automated solution to recruiting
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för informations- och kommunikationsteknik (ICT)Sammanfattning : Selecting the right candidate for a job can be a challenge. Moreover, there are significant costs associated with recruiting new talent. Thus there is a requirement for precision, accuracy, and neutrality from an organization when hiring a new employee. LÄS MER
13. Design for social innovation : a case study of Human Centered Design in Khayelitsha
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, SLU/Dept. of Urban and Rural DevelopmentSammanfattning : During the last decade the world’s urban population has grown extensively and today more than half of the global population lives in cities. Sub Saharan Africa (SSA) is currently the fastest urbanizing region in the world and the change is concentrated to a few metropolitan areas. LÄS MER
14. En jobbcoachande miljö - ett exempel på lokal arbetsmarknadspolitik
Magister-uppsats, Lunds universitet/PedagogikSammanfattning : I denna kvalitativa intervjuundersökning har jobbcoaching för arbetslösa studerats. Platsen för undersökningen är en kommunal verksamhet med det fiktiva namnet JobbForum. Organisationen har praktiserat arbetsmarknadscoaching som metod sedan 2011. LÄS MER
15. Arbetsgivarnas hemsida, en outnyttjad rekryteringskanal : lEn studie om hur hemsidan används till att attrahera nya medarbetare och om budskapet som förmedlas inkluderar kvinnor och män
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Pedagogiska institutionenSammanfattning : Denna uppsats grundar sig i tesen om att arbetsgivare inte tar tillvara på hemsidan som en kommunikationskanal för att locka till sig potentiella medarbetare och att budskapet som förmedlas inte alltid är genomarbetat utifrån ett jämställdhetsperspektiv. Tidigare forskning har undersökt jobbannonsens utformning och budskapet som förmedlas via denna medan hemsidan, som är en etablerad informationskälla, i mindre utsträckning berörts av forskningen. LÄS MER