Sökning: "Jobbsökande"

Visar resultat 6 - 10 av 28 uppsatser innehållade ordet Jobbsökande.

  1. 6. Rätt man på rätt plats I will I can I do : En kvalitativ studie om högutbildade manliga flyktingar från ickevästliga länder och deras väg till en lyckad etablering på den svenska arbetsmarknaden.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Dalarna/Socialt arbete

    Författare :Maha Alhabeeb; Goar Mirzoyan; [2020]
    Nyckelord :Swedish labor market; qualitative study; refugee academics; cultural capital; social capital; empowerment; den svenska arbetsmarknaden; kvalitativ undersökning; flyktingakademiker; kulturellt kapital; socialt kapital; empowerment;

    Sammanfattning : Swedish society today is characterized by cultural diversity. The number of refugees has increased in recent years. Being a refugee in Sweden, with a high-level education, and without a qualified job is a trying situation. Most studies point to difficulties and barriers for refugee academics in entering the Swedish labor market. LÄS MER

  2. 7. Matching Job Applicants to Free Text Job Ads Using Semantic Networks and Natural Language Inference

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Anton Thun; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Automated e-recruitment systems have been a focus for research in the past decade due to the amount of work required to screen suitable applicants to a job post, whose resumés and job ads are commonly submitted as free text. While recruitment organizations have data concerning applicant resumés and job ad descriptions, resumés are often confidential, limiting the use of direct deep learning methods. LÄS MER

  3. 8. VEM BRYR SIG? : En studie om jobbsökare, CSR och identifiering.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Helena-Philippa Horwitz; Jesper Kärki; [2019]
    Nyckelord :CSR; hållbarhet; greenwashing; identifiering; jobbsökare; SIT;

    Sammanfattning : Hållbarhetsämnet är mer aktuellt än någonsin i dagens samhälle och diskuteras i allt fler sammanhang och kontexter, men ur en jobbsökarkontext är området relativt outforskat. Den tidigare forskning som finns inom ämnet görs ur olika perspektiv och kommer till olika slutsatser, varför ett behov av en mer djupgående analys finns. LÄS MER

  4. 9. ”DET ÄR INTE ALLS SÅ DÅLIGT ATT JOBBA HÄR SOM ALLA SÄGER” - En studie av SDF Angereds arbetsgivarvarumärke utifrån ett medarbetarperspektiv

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Josefine Järbur; Elias Krantz; Daniel Lange; [2018-09-12]
    Nyckelord :Employer branding; Organisationskultur; Varumärkesbyggande; Strategisk kommunikation. Employer value proposition; IPIanalys;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att genom undersökningar med befintlig personal anställd på SDF Angered få en tydlig bild av SDF Angered som arbetsgivare. Syftet är baserat på en uppdragsbeskrivning från SDF Angered som är uppdragsgivare för uppsatsen och tar i ansats att utifrån ett medarbetarperspektiv söka svar på: varför individer söker sig till SDF Angered som arbetsgivare och varför dessa stannar kvar. LÄS MER

  5. 10. Attraktionen hos rekrytering- och bemannningsföretag : "Människor väljer sina varumärken på samma sätt som de väljer sina vänner"

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Emma Sjölund; Elina Landqvist; Gabriella Lodin; [2018]
    Nyckelord :Human resource management; rekrytering; rekryteringsprocess; rekryteringskanaler; employer branding; employer attractiveness; employer image; rekrytering- och bemanningsföretag.;

    Sammanfattning : Background: Hiring the right people requires a well-executed recruitment process. How candidates choose a company is determined mainly by the company's reputation. To attract the best candidates, companies must work long-term with employer branding as well as to be aware of what attracts the prominent generation. LÄS MER