Sökning: "Jonna Nordheim"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Jonna Nordheim.

  1. 1. "Reklam handlar om effekt och bang for the buck"

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Annika Stenlund; Jonna Nordheim; [2013]
    Nyckelord :Advertising agency; CSR; diversity; gender; social responsibility; advertising; stereotypes; Social Sciences;

    Sammanfattning : Reklam kan inte ses som en isolerad kommunikation mellan företag och konsumenter, den existerar i samtiden, i en kontext och i ett samhälle som låter sig påverkas av den. Vad som exponeras i det offentliga påverkar de uppfattningar och föreställning människor har om omvärlden i ett långsiktigt perspektiv. LÄS MER

  2. 2. Disney – En saga där allt är svart eller vitt? : En kvalitativ studie av Disneyfilmen Prinsessan och Grodan

    L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Jonna Nordheim; Josephine Rapp; Viann Jalal; [2010]
    Nyckelord :etnicitet; genusordning; stereotypier; myter; samhällsnormer; hermeneutik; Disney; genus; värderingar; fördomar; dubbelbindning; dubbla budskap; dolda budskap; Social Sciences;

    Sammanfattning : En kvalitativ studie av Disneyfilmen Prinsessan och Grodan skriven av Josephine Rapp, Jonna Nordheim och Viann Jalal, enheten för medie- och kommunikationsvetenskap på Lunds universitet. Disneys fantastiska och magiska värld kan vid en första anblick te sig oproblematisk och fulländad. LÄS MER