Sökning: "Jonna Nordheim"
Hittade 2 uppsatser innehållade orden Jonna Nordheim.
1. "Reklam handlar om effekt och bang for the buck"
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Reklam kan inte ses som en isolerad kommunikation mellan företag och konsumenter, den existerar i samtiden, i en kontext och i ett samhälle som låter sig påverkas av den. Vad som exponeras i det offentliga påverkar de uppfattningar och föreställning människor har om omvärlden i ett långsiktigt perspektiv. LÄS MER
2. Disney – En saga där allt är svart eller vitt? : En kvalitativ studie av Disneyfilmen Prinsessan och Grodan
L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : En kvalitativ studie av Disneyfilmen Prinsessan och Grodan skriven av Josephine Rapp, Jonna Nordheim och Viann Jalal, enheten för medie- och kommunikationsvetenskap på Lunds universitet. Disneys fantastiska och magiska värld kan vid en första anblick te sig oproblematisk och fulländad. LÄS MER