Sökning: "Josef Man"

Visar resultat 16 - 20 av 42 uppsatser innehållade orden Josef Man.

  1. 16. Neuromarketing och etik: när passerar man gränsen? : En kvalitativ studie om uppfattningar och etiska dilemman kring tillämpningen av neuromarketing och dess påverkan utifrån ett konsumentperspektiv

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Josef Mannai; Nadezda Opacic; [2020]
    Nyckelord :Neuromarketing; Marketing ethics; Consumer ethics; Consumer behavior; Neuromarknadsföring; Marknadsföringsetik; Konsumentetik; Konsumentbeteende;

    Sammanfattning : Neuromarketing is a new field of research, a mix between neuroscience, marketing, and psychology. With the help of brain research, neuromarketing has succeeded in identifying feelings and reactions which have benefited companies and helped them to construct efficient marketing strategies. LÄS MER

  2. 17. Preprocessing of Nanopore Current Signals for DNA Base Calling

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Josef Malmström; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : DNA is a molecule containing genetic information in all living organisms and many viruses. The process of determining the underlying genetic code in the DNA of an organism is known as DNA sequencing, and is commonly used for instance to study viruses, perform forensic analysis, and for medical diagnosis. LÄS MER

  3. 18. Patienters upplevelser av det dagliga livet vid Crohns sjukdom

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för hälsa och samhälle (HS)

    Författare :Josef Habainy; Milica Miladinovic; [2020]
    Nyckelord :Crohns; Dagligt liv; Litteraturstudie; Patienter; Upplevelser;

    Sammanfattning : Bakgrund: I Sverige blir varje år ca 500 personer diagnosticerade med Crohns sjukdom och anledningen till varför man drabbas av denna sjukdom är ännu okänd. Sjukdomen kan drabba människor i alla åldrar och är vanligast förekommande i industrialiserade länder med västerländsk livsstil. LÄS MER

  4. 19. Företags kommunikativa tonläge och kapital behov - En lingvistisk analys

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Simon Olsson; Josef Charif; [2019-08-13]
    Nyckelord :Nyemissioner; tonläge; pressmeddelanden; informationsasymmetri; finansiering;

    Sammanfattning : I vissa företag kan det av olika anledningar finnas ett behov av ett extra kapitaltillskott. Negativa resultat, låg soliditet eller förvärvs- och investeringsplaner är några av dessa anledningar. Anskaffandet av kapital kan ske genom olika metoder. LÄS MER

  5. 20. "Pengar är viktig men…" En kvalitativ studie om elitfotbollsspelares värderingar vid kontraktsskrivning

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :David Arvidsson; Josef Nilsson; [2019]
    Nyckelord :Fotboll; Fotbollsspelare; Self Determination Theory; Brand Equity; Varumärkeslojalitet; Elitfotboll; Motivation; Värdering;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att öka förståelsen för vad manliga elitfotbollsspelares värdesätter vid val av arbetsgivare inom svensk elitfotboll.Teori: Studien har använt sig av tre teorier för att besvara frågeställningarna. Teorierna var Self Determination Theory, Brand equity och varumärkeslojalitet. LÄS MER