Sökning: "Josef Man"
Visar resultat 16 - 20 av 42 uppsatser innehållade orden Josef Man.
16. Neuromarketing och etik: när passerar man gränsen? : En kvalitativ studie om uppfattningar och etiska dilemman kring tillämpningen av neuromarketing och dess påverkan utifrån ett konsumentperspektiv
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Neuromarketing is a new field of research, a mix between neuroscience, marketing, and psychology. With the help of brain research, neuromarketing has succeeded in identifying feelings and reactions which have benefited companies and helped them to construct efficient marketing strategies. LÄS MER
17. Preprocessing of Nanopore Current Signals for DNA Base Calling
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : DNA is a molecule containing genetic information in all living organisms and many viruses. The process of determining the underlying genetic code in the DNA of an organism is known as DNA sequencing, and is commonly used for instance to study viruses, perform forensic analysis, and for medical diagnosis. LÄS MER
18. Patienters upplevelser av det dagliga livet vid Crohns sjukdom
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för hälsa och samhälle (HS)Sammanfattning : Bakgrund: I Sverige blir varje år ca 500 personer diagnosticerade med Crohns sjukdom och anledningen till varför man drabbas av denna sjukdom är ännu okänd. Sjukdomen kan drabba människor i alla åldrar och är vanligast förekommande i industrialiserade länder med västerländsk livsstil. LÄS MER
19. Företags kommunikativa tonläge och kapital behov - En lingvistisk analys
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : I vissa företag kan det av olika anledningar finnas ett behov av ett extra kapitaltillskott. Negativa resultat, låg soliditet eller förvärvs- och investeringsplaner är några av dessa anledningar. Anskaffandet av kapital kan ske genom olika metoder. LÄS MER
20. "Pengar är viktig men…" En kvalitativ studie om elitfotbollsspelares värderingar vid kontraktsskrivning
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att öka förståelsen för vad manliga elitfotbollsspelares värdesätter vid val av arbetsgivare inom svensk elitfotboll.Teori: Studien har använt sig av tre teorier för att besvara frågeställningarna. Teorierna var Self Determination Theory, Brand equity och varumärkeslojalitet. LÄS MER