Sökning: "Julia Holmgren"
Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade orden Julia Holmgren.
1. Förskollärares upplevelser av samarbete mellan förskola och hem : När vårdnadshavare har annan språklig bakgrund än svenska
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad utbildningsvetenskapSammanfattning : I förskollärares uppdrag ingår enligt styrdokumenten att samarbeta med vårdnadshavare för att ge barn i förskolan bästa möjliga förutsättningar till välbefinnande och utveckling. Syftet med denna studie var att öka kunskapen om hur samarbetet mellan förskola och vårdnadshavare ser ut i de fall där vårdnadshavare primärt talar annat språk än svenska. LÄS MER
2. (Re) Creating the Existing : is UGC applicable to creative and innovative assessments?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för ABM, digitala kulturer samt förlags- och bokmarknadskunskapSammanfattning : There is extensive research on creativity and innovation, as well as the question of whether UGC and social media platforms foster creativity or dumb down culture. There is however a gap in research on how creative and innovative UGC is. LÄS MER
3. Management and consequences of QT-related risk prescriptions at Uppsala University Hospital
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för farmaciSammanfattning : Background: Drugs are an important part of treating diseases but can also come with its risks. To reduce the risks, a system assisted pharmaceutical validation (SAPVAL) is being developed at Uppsala University Hospital. LÄS MER
4. Digitala arbetsmetoder inom redovisningsbranschen : En kvalitativ studie om motivet till att genomgå en digitaliseringsprocess på små och medelstora redovisningsbyråer
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälleSammanfattning : Världen befinner sig i en ständig förändring och teknologin utvecklas kontinuerligt. Dettahar medfört att redovisningsbyråer måste anpassa sig efter förändringarna för att interiskera att bli utkonkurrerade. LÄS MER
5. Bedömningsstöd i taluppfattning - för inkludering av alla elever i matematikundervisningen
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för naturvetenskapernas och matematikens didaktikSammanfattning : Utgångspunkt för denna studie har varit att synliggöra hur lärares och speciallärares analysarbete med obligatoriskt Nationellt bedömningsstöd i taluppfattning i årskurs 1 kanförstås ur ett inkluderingsperspektiv. Studien har med hjälp av kvalitativa intervjuer undersökt hur fyra lärare i årskurs 1 och fyra speciallärare med inriktning matematik, beskriver att de arbetar för en inkluderande matematikundervisning. LÄS MER