Sökning: "Köpbeteende färger"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden Köpbeteende färger.

  1. 1. En bortglömd textilfiber : En studie om svensk ull ur ett cirkulärt designperspektiv

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för naturvetenskap, design och hållbar utveckling (2023-)

    Författare :Vilma Holm; [2023]
    Nyckelord :Cirkulär design; Hållbar utveckling; Hållbar konsumtion; Ull; Textilier;

    Sammanfattning : Dagens kläd- och textilindustri har enorma hållbarhetsproblem. Den genererar väldiga mängder avfall, är mycket resurs- och energikrävande och släpper ut stora mängder giftiga ämnen som förorenar miljön. LÄS MER

  2. 2. Flippa - En stegpall : Dokumentation av processen att gå från idé till produkt, redo att gå till marknad

    Kandidat-uppsats, Konstfack/Industridesign

    Författare :Nikita Elfström; [2023]
    Nyckelord :Industridesign; Design; Pall; Produktion; Möbel; Sittmöbel; Transport; Entreprenörskap;

    Sammanfattning : Svenskarnas konsumtion av inredning och möbler har ökat lavinartat de senaste åren. Från 2009 till 2019 ökade konsumtionen av möbler och hushållsartiklar, i Sverige, med 47 procent, vilket gör det till den mest expansiva konsumtionskategorin enligt Naturskyddsföreningen. LÄS MER

  3. 3. Färgpåverkan i sociala medier

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jamal Abu; Linda Hussein; Benhur Teclesenbet; [2022]
    Nyckelord :Sociala medier; Varumärkespersonlighet; Köpintention; Färger; Köpbeteende; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: Färgpåverkan på sociala medier Seminariedatum: 3 juni 2022 Ämne/kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Linda Hussein, Benhur Teclensenbet och Jamal Abu Handledare: Johan Gromark Fem nyckelord: Sociala medier, Varumärkespersonlighet, Köpintention, Färger, Köpbeteende Forskningsfråga: Påverkar användningen av färg på sociala medier konsumenters köpintention? Syfte: Undersöka hur färganvändning på sociala medier inverkar på konsumentbeteende. Metod: Studien tillämpar en kvantitativ forskningsmetod. LÄS MER

  4. 4. Hur påverkar öletikettens färg och visuella design konsumentens köpbeteende?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Anna Krönlein; Tova Persson; [2021]
    Nyckelord :etiketter; visuell design; färg; etikettens visuella design; etikettens färg påverkan; öletiketter;

    Sammanfattning : Titel Hur påverkar öletikettens färg och visuella design konsumentens köpbeteende? Nivå C- uppsats, 15 hp Författare Anna Krönlein och Tova Persson  Handledare Svante Andersson Examinator Klaus Solberg Söilen  Termin VT 2021 Syfte: Syftet med uppsatsen är att förstå varför konsumenter attraheras till olika färger på den visuella designen på en etikett vid köp av öl. Vi vill skapa en förståelse vilka färger som attraherar olika kön, samt unga och äldre konsumenter, det vill säga mer eller mindre benägna att köpa ölet beroende på etikettens färg på den visuella design. LÄS MER

  5. 5. Ett Färgat Köpbeteende : En studie om färgers påverkan på konsumenters uppfattning av märkning

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Martin Myhrman; Robin Uppman; [2015]
    Nyckelord :Color; Blue; Green; Red; Negative labeling; Consumer choice; Genetically modified products; GMO.; Färg; Blå; Grön; Röd; Negativ märkning; Köpbeteende; Genmodifierade livsmedel; GMO GM.;

    Sammanfattning : Titel: Ett Färgat Köpbeteende Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Martin Myhrman & Robin Uppman Handledare: Jonas KågströmDatum: 2015 - 05 Syfte: Bakgrunden till att vi har utfört denna studie är att forskning om färgers påverkan på beslutsfattande inom ämnet marknadsföring är begränsad, tidigare forskning har även pekat på att vidare forskning borde beröra vilka faktorer som skulle kunna påverka konsumenters uppfattning om genmodifierade produkter. Således är vårt syfte:“Syftet med denna uppsats är att undersöka hur färgkodad märkning kan kompensera för den negativa uppfattningen som kan råda kring genmodifierade livsmedel. LÄS MER