Sökning: "Karima Kraitiss"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Karima Kraitiss.

  1. 1. Att gå i gästen skor - en studie om hur hotellföretag arbetar med att möta gästernas kvalitetskrav

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Charlotta Adelaide; Anna Malinowski; Karima Kraitiss; [2010]
    Nyckelord :service delight; exceptionell service; servicekvalitet; differentiering; service-minded; Social Sciences;

    Sammanfattning : Bakgrund: Idag ser många företag sig som tjänsteproducenter och det är inte många som endast säljer produkter och varor. Traditionella varuproducenter använder sig av tjänster för att kunna marknadsföra sina varor och för att konkurrera på marknaden. Detta gör att hotell måste differentiera sig genom något mer än sin kärnprodukt. LÄS MER

  2. 2. Klagomålshantering – en studie om gapen mellan teori och praktik

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Renata Di Lorenzo Marletti; Karima Kraitiss; Bettina Lundberg; [2009]
    Nyckelord :klagomålshantering; känsloarbete och motivation; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Arbetets art: Service Managementprogrammet, inriktning hotell och restaurang, Kandidatuppsats, 15 högskolepoäng Titel: Klagomålshantering – En studie om gapen mellan teori och praktik Engelsk titel: Service recovery – A study about the gaps between theory and practice Handledare: Christer Eldh och Veronica Åberg Datum: Juni 2009 Bakgrund: Det finns många olika teorier om hur klagomål ska hanteras. Vi blev intresserade av klagomålshantering då vi läste en artikel om ämnet, men tyckte att teorin målade upp en idyllisk bild av hur verkligheten ser ut. LÄS MER