Sökning: "Karin Jörgensen"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Karin Jörgensen.

  1. 1. Vad ligger i betraktarens öga?

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Eva-Karin Oldén; [2016]
    Nyckelord :förskola; diskurs; identitet; pedagogisk kartläggning; specialpedagogiska perspektiv; systemteori;

    Sammanfattning : Oldén, Eva-Karin (2016). Vad ligger i betraktarens öga?- en kvalitativ studie om förskolepedagogers syn på barn. (What lies in the beholders eye?). Skolutveckling och ledarskap, Lärande och samhälle, Malmö Högskola. LÄS MER

  2. 2. Utan systematiskt arbetsmiljöarbete fungerar ingenting : Chefers uppfattning om faktorer som främjar systematiskt arbetsmiljöarbete. En kvalitativ intervjustudie med enhetschefer från kommunal verksamhet

    Magister-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för hälsovetenskap och medicin

    Författare :Karin Johansson; Marie Jörgensen; [2012]
    Nyckelord :systematic occupational health and safety management; municipal operations; promotion; leadership; employees’ engagement; Systematiskt arbetsmiljöarbete; kommunal verksamhet; promotion; chefskap; medarbetarskap;

    Sammanfattning : Sammanfattning   Syftet med denna studie är att beskriva kommunala chefers uppfattningar om vilka faktorer som främjar systematiskt arbetsmiljöarbete (SAM). SAM är lagstadgat i Arbetsmiljölagen och är ett viktigt redskap för att skapa en god arbetsmiljö, ökad effektivitet och minskade kostnader. LÄS MER

  3. 3. Point of Purchase TV-Screens - An Analysis of Gender and Generations in the In-Store Retail Environment

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Benjamin Wallenborn; [2007]
    Nyckelord :Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Title: Point of Purchase TV-screens - An analysis of Gender and Generations in the In-store-Retail-Environment Date of Seminar: May 29th 2007 Course: BUS 809, Master Thesis in International Marketing and Brand Management. Authors: Søren Berg Jørgensen, Daniel McCartney and Ben Wallenborn. LÄS MER