Sökning: "Key Value Factor"

Visar resultat 1 - 5 av 238 uppsatser innehållade orden Key Value Factor.

  1. 1. Design of a case erecting and product placement station

    Master-uppsats, Lunds universitet/Innovation

    Författare :Niklas Wiest; [2024]
    Nyckelord :Keywords: case erecting; cobots; automation; end-effector; spiral product development process; quick-build product; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : This report presents an innovative approach to industrial automation, focusing on the development of an automated system for erecting and filling cardboard boxes with wax jars. The project, executed in collaboration with Odigo Consulting and Scandinavian Hair Company (SHC), aimed to showcase enhanced production efficiency for small and medium-sized enterprises through the implementation of collaborative robots and pneumatic systems. LÄS MER

  2. 2. Hur kan kontor bli hem? - Konvertering av kontorslokaler till bostäder ur ett fastighetsägarperspektiv

    Master-uppsats, Lunds universitet/Fastighetsvetenskap

    Författare :Ardian Miftari; Jonas Clarin; [2024]
    Nyckelord :Adaptiv återanvändning; konvertering; kontor; vakans; bostäder; fastighetsägare; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : The Swedish office markets especially in the three major cities Stockholm, Gothenburg, and Malmö have experienced increased vacancy rates in recent years. One key factor behind this is employees' preferences post the Covid-19 pandemic. LÄS MER

  3. 3. Combining Value Investing with Quality Investing: Empirical Evidence from the European and Nordic Stock Markets

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för finansiell ekonomi

    Författare :Oleksii Chepil; [2024]
    Nyckelord :value investing; quality investing;

    Sammanfattning : The aim of this thesis is to explore whether stock selection based on five value metrics and six quality metrics can generate superior returns compared to the overall market. The selected markets are the Nordic one (Nasdaq OMX Nordic 120 being the benchmark) and the European one (STOXX Europe 600 being the benchmark), while the selected time period is 2001-2023 for Europe and 2010-2023 for the Nordics. LÄS MER

  4. 4. Selfie med Syfte: Influencers som aktivister

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Elma Hrnjic; Sandra Sjöström; [2024]
    Nyckelord :Influenceraktivism; Varumärkesaktivism; Konsumentupplevelser; Influencer; Varumärkesautenticitet.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: Influenceraktivism - En kvalitativ studie med narrativ ansats för att ta del av svenska konsumenters upplevelser när influencers använder varumärkesaktivism i sitt varumärke. Ämne/kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15HP Författare: Elma Hrnjic och Sandra Emelie Sjöström Handledare: Sofia Ulver Nyckelord: Influenceraktivism, Varumärkesaktivism, Konsumentupplevelser, Influencer, Varumärkesautenticitet Syfte: Det övergripande syftet med studien är att undersöka svenska konsumenternas upplevelse när svenska influencers engagerar varumärkesaktivism i sina kanaler på sociala medier. LÄS MER

  5. 5. Private Equity : En studie om hur några svenska PE-bolag hanterar styrelsen och företagsledningen i portföljbolaget

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Amanda Ahlestål; Hampus Jansson; [2024]
    Nyckelord :Private Equity; PE-bolag; Bolagsstyrning; Styrelse; Företagsledning; Incitamentsprogram; Samarbete;

    Sammanfattning : Denna uppsats undersöker hur några svenska PE-bolag hanterar styrelsen och företagsledningen i det förvärvade portföljbolaget.    Tidigare studier har fokuserat på frågor rörande investeringskriterier samt hur PE-bolag arbetar för att skapa värde i sina portföljbolag. LÄS MER