Sökning: "Konkurrenter till Volvo"
Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden Konkurrenter till Volvo.
1. Analysing Competition Barriers for the Aftermarket : The Case of Volvo Cars’ Air Filter
Master-uppsats, KTH/Industriell ManagementSammanfattning : Original equipment manufacturers (OEMs) spend plenty of resources in developing products and establishing a profitable market. This includes time-consuming investigations, costly research and development processes, as well as a great deal of risk-taking. LÄS MER
2. Produktionsutveckling
Master-uppsats, Lunds universitet/Industriell ProduktionSammanfattning : At the Volvo Construction Equipment site in Braås, different kinds of articulated haulers are being produced. The production is in the forefront of its kind but one of the sections of the production has not seen any changes in many years. LÄS MER
3. Klimatstrategier inom bilindustrin – En fallstudie på Volvo Cars strategi för klimatneutral produktion
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : I denna studie har bilföretaget Volvo Cars och deras klimatstrategi studerats med ett specifikt fokus på deras mål om att uppnå en klimatneutral produktion år 2025. Studien syftar till att undersöka vilken strategisk betydelse Volvo Cars initiativ om klimatneutral produktion har för företaget. LÄS MER
4. Target Costing i produktutvecklingsprocessen : En studie på Volvo Construction Equipment i Braås
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)Sammanfattning : Bakgrund: Produktutvecklingsprocessen har på senare tid kommit att ses som en strategisk aktivitet som är avgörande för företagets överlevnad eftersom produktens utförande och kostnader till stor del fastställs innan tillverkning påbörjas. ”Target Costing” har sitt ursprung från Toyota i Japan och är en metod för strategisk kostnadsstyrning som har vuxit fram för att tidigt styra kostnader. LÄS MER
5. Anpassningar av globala varumärke
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för industriell ekonomiSammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsats är att granska och analysera anpassningar av marknadsföring strategier av svenska varumärken som är verksamma på den globala B2B-marknaden, samt med hjälp av analys förklara hur svenska B2B-varumärket kan kännetecknas. Metod: I denna uppsats har vi valt att använda oss av en kvalitativ studie för att ge läsaren en djupgående bild av tre svenska företaget Atlas Copco, Volvo Trucks och Ericsson och deras marknadsföring av varumärket på den internationella marknaden. LÄS MER