Sökning: "Konsumentreturer"

Hittade 4 uppsatser innehållade ordet Konsumentreturer.

  1. 1. Kundvärde i konsumentreturer : En jämförande studie om hur svenska e-handelsföretag inom modebranschen skapar kundvärde genom returns management-processen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Astrid Lindahl; Nathalie Andersson; Pauline Westman; [2019]
    Nyckelord :returns management; customer value; value chain; e-commerce; fashion industry; returns management; kundvärde; värdekedja; e-handel; modeindustri;

    Sammanfattning : Digitalisering är idag en av de mest inflytelserika trenderna inom modebranschen, vilket bland annat är starkt kopplat till att e-handel blivit ett allt mer självklart val för konsumenter. I samband med detta har konsumenter i allt större utsträckning börjat betrakta sitt eget hem som provrummet i den digitala butiken, vilket har lett till att returer är ett växande problem för e-handelsföretag. LÄS MER

  2. 2. Att returnera eller inte returnera, det är frågan : En studie om konsumenters beteenden och attityder vid köp av modevaror via e-handel

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Julia Eklund; Jenny Sandström; [2019]
    Nyckelord :Consumer returns; consumer behavior; return management; return frequency; Konsumentreturer; konsumentbeteende; returneringsprocessen; modebranschen;

    Sammanfattning : Allt mer konsumtion har förflyttats till att ske via e-handel. Detta skapar nya förutsättningar för konsumenter och e-handelsföretag. Trots de många fördelar som detta medför, tillkommer även problem. LÄS MER

  3. 3. Differentierad returhantering där kunden registrerar returen online - En metod för att utveckla arbetet med returer för e-handlare i klädbranschen?

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ellinor Joelsson; Linnéa Ragnell; [2018-06-26]
    Nyckelord :Differentierad returhantering; returer; e-handel; klädbranschen; onlineregistrering; segmentering; customer journey; returvolym; gatekeeping; avoidance; omvänd logistik;

    Sammanfattning : E-handel av kläder fortsätter att öka och följaktligen ökar andelen konsumentreturer. Det väckte intresset av att undersöka hur arbetet med returer för e-handlare i klädbranschen kan förändras. LÄS MER

  4. 4. Returns Management inom e-handeln – ett sätt att skapa en mer effektiv returhantering? : En kvalitativ studie om hur e-handelsföretag kan utveckla ett systematiskt Returns Management-arbete med sina konsumentreturer.

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Fanny Alm; Frida Fahlén; [2015]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER