Sökning: "Kreativa branschen"
Visar resultat 21 - 23 av 23 uppsatser innehållade orden Kreativa branschen.
21. Reklambyråers anpassning till en föränderlig omvärld : En fallstudie om vilka faktorer som är viktiga för att reklambyråer ska överleva på den alltmer konkurrenskraftiga och överetablerade marknaden
M1-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Background: Change factors have appeared in advertising and customer understanding has grown among companies, which have led to important competitive advantages. Advertising agencies are not the only ones benefiting from this expertise anymore, but companies are starting to thus take clients from advertising agencies. LÄS MER
22. Fonogramsavtalet : Hur fonogramsavtalets standard har bildats och spridigts inom musikbranschen
Kandidat-uppsats, Handelshögskolan BBSSammanfattning : Fonogramsavtalet är ett avtal som sluts mellan en artist och ett skivbolag där artisten överlåter exploateringsrätten till sitt framförande till skivbolaget för en ersättning. Detta avtal grundar sig på de rättigheter som upphovsrättslagen ger en artist och på avtalsrätt, men hur dessa avtal bör utformas i praktiken är till stor del upp till de båda parterna (Stannow, Åkerberg, Hillerström 2002). LÄS MER
23. Nyskapande inom reklamannonser : En studie av reklamens utveckling i teori och praktik
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Miljön för annonsering och reklam har förändrats. Människor har blivit alltmer exponerade till reklam och har därför blivit alltmer skeptiska och trötta på den. LÄS MER