Sökning: "Kreativa branschen"

Visar resultat 6 - 10 av 23 uppsatser innehållade orden Kreativa branschen.

  1. 6. Konstnärer och arbetsmarknaden – mellan konstnärligt driv och ekonomiskt tvång : En kvalitativ intervjustudie av audiovisuella kreatörers arbetssituation

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Ljud- och musikproduktion

    Författare :Lina Hytry; [2020]
    Nyckelord :Kreativitet; lönearbete; frilans; alienation; arbetsförhållanden; konstnärlig identitet; audiovisuell; marxism;

    Sammanfattning : Syftet med denna kvalitativa studie är att få en djup förståelse för en liten grupp audiovisuella kreatörers kreativitet i relation till deras arbetsförhållanden. Resultatet är användbart för forskning inom kreativitet, inom arbete med fokus på kultur- och kreativarbete, samt användbart för aktörer inom branschen. LÄS MER

  2. 7. "Vi säljer upplevelser" : En studie om hur motorcykelbranschen kan stärka sitt erbjudande över hela året genom en omnikanalstrategi

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Strand Henrik; Oskar Östlund; [2019]
    Nyckelord :Omnikanalstrategi; säsongsförsäljning; upplevelseekonomi; motorcykelbransch; touchpoints; CEM; CRM;

    Sammanfattning : Titel ”Vi säljer upplevelser” - En studie om hur motorcykelbranschen kan stärka sitt erbjudande över hela året genom en omnikanalstrategi   Nyckelord    Omnikanalstrategi, säsongsförsäljning, upplevelseekonomi, motorcykelbransch, touchpoints, CEM, CRM   Forskningsfråga På vilka sätt kan motorcykelbranschen med säsongsbetonad försäljning använda sig av en omnikanalstrategi för att stärka sitt varumärke och skapa erbjudanden genom hela året?   Syfte Syftet med studien är att öka kunskapen om hur MC-branschen kan använda en omnikanalstrategi som hjälper motorcykelåterförsäljare att stärka sitt varumärke och öka försäljningen och sina erbjudanden under hela året oberoende av säsong.   Metod Studien har använt en kvalitativ forskningsstrategi med ett abduktivt angreppssätt. LÄS MER

  3. 8. Kreativt utrymme? : En observationsstudie om kameraoperatörernas handlingsutrymme i flerkameraproduktioner i Tv-branschen.

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Bildproduktion

    Författare :Alva Karlsson; Elin Lindberg; [2019]
    Nyckelord :Flerkameraproduktion; tv-produktion; kreativitet; medieproduktion; kameraoperatör; observationsmetod; arbetsstruktur;

    Sammanfattning : I det här kandidatexamensarbetet undersöker vi vad det finns för utrymme för kameraoperatörer i svenska TV-branschen att utföra kreativa handlingar under flerkameraproduktioner. Undersökningen bygger på två observationer av två professionella flerkameraproduktioner och kommer fram till att det finns många olika faktorer som både kan gynna och missgynna kameraoperatörernas kreativa utrymme, ett exempel på detta är att trånga utrymmen begränsar kameraoperatörernas kreativitet samtidigt som det tvingar dem till att komma på kreativa lösningar. LÄS MER

  4. 9. Samordning mellan arkitekt och vvs-projektör i programskede : En undersökning, ett förslag till arbetsmetod och ett gestaltningsexperiment.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Arkitektur och vatten

    Författare :Harald Börestam; Mathilda Norell; [2019]
    Nyckelord :cooperation; architect; HVAC plumbing; interdisciplinary communication; installations; early stage planning; Samordning; Arkitekt; VVS; Installationssamordning; Tvärfacklig kommunikation; Installationer; Flerbostadshus; Programskede;

    Sammanfattning : Idag ställs höga krav på gott inomhusklimat och tillfredsställande termisk komfort. Tack vare flera tekniska innovationer går det att möta dessa behov, men detta medför att installationssystemen i dagens flerbostadshus tar allt mer plats. LÄS MER

  5. 10. The moment you accept I(n)trapreneurship, you grow! : En kvalitativ studie om hur IT-branschen synliggör intraprenörskap

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Oscar Sörlin; Viktor Hederos; Erik Hällefors; [2018]
    Nyckelord :Intrapreneurship; innovation; creativity; co-workers; leadership; IT-businesses; IT-industries; Intraprenörskap; innovation; kreativitet; medarbetare; ledarskap; IT-företag; IT-branschen;

    Sammanfattning : Frågeställning och syfte Syftet med studien är att synliggöra hur företag arbetar för att främja intraprenörskapet hos sina medarbetare, med två tillhörande problemformuleringar. Vilka faktorer är avgörande för att främja intraprenörskapet inom IT-branschen? Hur påverkar idégenerering, ledarskap och kultur intraprenörskap?   Teori Det teoretiska kapitlet är uppbyggt efter intraprenörskap, idégenerering, ledarskap och kultur vilket utgör grunden för studien. LÄS MER