Sökning: "Kreativa branschen"

Visar resultat 11 - 15 av 23 uppsatser innehållade orden Kreativa branschen.

  1. 11. Strategisk riskhantering inom möbelbranschen : En intervjustudie om riskhantering

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Branka Kozul; [2018]
    Nyckelord :furniture industry; office furniture; risk; risk management; möbelindustri; kontorsmöbler; risk; riskhantering;

    Sammanfattning : Bakgrund: Globalisering och utveckling samt allt större konkurrens har ökat risker för många företag. Detta, tillsammans med de tidigare uppkomna finansiella kriserna i världen har gjort att vikten av riskhantering har ökat. LÄS MER

  2. 12. Och vinnaren är… – En kvantitativ studie kring vilka kreativitetsdimensioner som kännetecknar vinnare i kommunikationstävlingen Guldägget

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Julia Micanovic; [2018]
    Nyckelord :kreativitet; reklam; kommunikationstävlingar; Guldägget; nyskapande; meningsfullhet; anknytning; advertising creativity; advertising awards; novelty; meaningfulness; connectedness;

    Sammanfattning : Kreativitet är en av de viktigaste komponenterna i effektiv marknadsföring. Årligen anordnas hundratals branschtävlingar runt om i världen där de mest kreativa kommunikationsinsatserna belönas med priser. LÄS MER

  3. 13. ”Hur blev det?” Från målsättning till verklighet : en jämförande studie mellan målsättning och verklighet i Resecentrum Falun

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, SLU/Dept. of Urban and Rural Development

    Författare :Selma Broström; [2017]
    Nyckelord :vision; målsättning; stadsplanering; infrastrukturplanering; Resecentrum Falun;

    Sammanfattning : I arbetet med stadsplaneringsprojekt kan det uppstå glapp mellan målsättningar som tas fram i planeringsskedet och det verkliga resultatet (Svensson 2015). Enligt Nyström (1999) kan en planeringsprocess styras av både normer och mål. Det innebär att planer antas och genomförs efter att målsättningar har formulerats. LÄS MER

  4. 14. Varför så mycket män? : En kvalitativ studie om jämställdhetsarbete i musikbranschen

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Hanna Petersen; Henny Schelén; [2017]
    Nyckelord :Gender; Gender Equality; The Swedish Music Business; Gender Segregation; Organisation; Genus; Jämställdhet; Jämställdhetsarbete; Musikbranschen; Könssegregering; Organisation;

    Sammanfattning : Jämställdhet är ett ämne som frekvent diskuteras inom musikbranschen, men trots det finns det en tydlig manlig dominans på ledande och kreativa poster. Vi har genomfört en kvalitativ studie där vi har undersökt hur organisationer inom musikbranschen arbetar internt och externt med jämställdhet samt hur de avser komma till rätta med problematiken att kreativa och ledande positioner domineras av män. LÄS MER

  5. 15. Konst eller vetenskap? : En kvalitativ studie om professionalisering och legitimeringsprocesser i det svenska reklamyrket.

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Erik Filén; Benjamin Ivansson; [2016]
    Nyckelord :Professionalisering; legitimering; legitimeringsprocesser; reklamyrket; reklam; pseudoprofessionalisering; vetenskap;

    Sammanfattning : Problemformulering och syfte: Reklamyrket klassificeras idag inte som en profession, trots detta är branschen en global industri som årligen omsätter biljontals kronor. En genomsnittlig människa exponeras för dess produkter flera tusen gånger om dagen och onekligen får det då en stor inverkan på samhället, kulturen och dess medborgare. LÄS MER