Sökning: "advertising awards"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden advertising awards.

  1. 1. Inhemskt producerad, globalt distribuerad, målgrupp negligerad?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Johan Maelum; Anton Olsson; Ludvig Lorichs; [2021]
    Nyckelord :Marknadsföring; Reklamstandardisering; Kultur; Semiotik; Perceptionsknep; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: ​S​yftet med studien är att undersöka kulturell påverkan av kreativa inslag i standardiserad reklam. Med studien vill författarna bidra marknadsföringsbyråer med en utökad förståelse för hur den kultur som är associerad med landet inom vilken byrån agerar kan ha en omedveten påverkan på produktionen av reklamfilm. LÄS MER

  2. 2. #FemvertiseThis - Mot bättre förståelse för kvinnlig porträttering vid skapande av rörlig reklam

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Sandra Olofsson; Disa Steén; [2018]
    Nyckelord :femvertising; gender stereotypes; female portrayals; advertising; commercials; könsstereotyper; kvinnlig porträttering; reklamskapande; rörlig reklam;

    Sammanfattning : Femvertising etablerades som begrepp av det amerikanska medieföretaget SheKnows Media år 2014, och innebär reklam som förstärker kvinnor. Då begreppet är relativt nytt finns lite forskning i ämnet. LÄS MER

  3. 3. Och vinnaren är… – En kvantitativ studie kring vilka kreativitetsdimensioner som kännetecknar vinnare i kommunikationstävlingen Guldägget

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Julia Micanovic; [2018]
    Nyckelord :kreativitet; reklam; kommunikationstävlingar; Guldägget; nyskapande; meningsfullhet; anknytning; advertising creativity; advertising awards; novelty; meaningfulness; connectedness;

    Sammanfattning : Kreativitet är en av de viktigaste komponenterna i effektiv marknadsföring. Årligen anordnas hundratals branschtävlingar runt om i världen där de mest kreativa kommunikationsinsatserna belönas med priser. LÄS MER

  4. 4. How White Is Gold? – A study of whether, to what extent and why the white is rewarded in advertising contests

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska högskolan

    Författare :Daniel Gadd; Erik Reimers; [2015]
    Nyckelord :vitt; guld; reklam; reklamtävling; Guldägget; CLIO Awards; Eurobest; premiera; printannons; print; tryckta medier; tidningsannons; färger; intryck; perception; färgteori; kommunikation; visuell kommunikation; budskap; creative director; art director;

    Sammanfattning : Vitt har länge gått hand i hand med det minimalistiska och enkla, och har en gemensam historia med den estetik och uttryck som återfinns i vår kultur i Sverige. Det gäller för vår arkitektur såväl som vår klädstil och visuella uttryck i den formgivning som skapas. LÄS MER