Sökning: "personligt varumärke sociala medier"

Visar resultat 1 - 5 av 49 uppsatser innehållade orden personligt varumärke sociala medier.

  1. 1. Sociala medier och fotbollsjournalistik : En kvalitativ studie av svenska fotbollsjournalisters användning av sociala medier

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Journalistik

    Författare :Fredrik de Ron; Ludwig Falkenborg; [2023]
    Nyckelord :Sociala medier; Twitter; Journalistik; Fotbollsjournalistik; Media;

    Sammanfattning : Sedan dess tillkomst på sent 1990-tal har sociala medier revolutionerat kommunikations- och interaktionsmönster mellan individer, och till följd påverkat och förändrat diverse yrkesområden. Detta examensarbete utforskar sociala mediers roll inom den svenska fotbollsjournalistiken. LÄS MER

  2. 2. Den digitaliserade politikern : En kvalitativ socialsemiotisk studie på hur svenska partiledare konstruerar ett personligt varumärke på sociala medier

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Klara Villebeck; [2023]
    Nyckelord :Political communication; Political marketing; Personal branding; Personalization; Social semiotics; Social media; Mediatized politics; Instagram; Politisk kommunikation; Politisk marknadsföring; Personligt varumärke; Personalisering; Socialsemiotik; Sociala medier; Medialiserad politik; Instagram;

    Sammanfattning : Den politiska kommunikationen har alltid varit nära kopplad till medier och i ett ständigt förändrat medielandskap har politiska partier och aktörer desto mer varit i behov av att anpassa sina strategier för att nå ut med sina budskap. Till följd av digitaliseringens stora genomslag har den visuella politiska kommunikationen blivit mer betydelsefull än någonsin tidigare där politiker kan kommunicera direkt till sina följare genom sociala plattformar. LÄS MER

  3. 3. Bianca Ingrossos visuella kommunikation på Instagram : en analys av en svensk influencers visuella teman på sociala medier

    L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medier

    Författare :Julia Sjödin; Morgan Henningsson; Samuel Rundberg Sazo; [2023]
    Nyckelord :Social Sciences;

    Sammanfattning : Visuell kommunikation spelar en avgörande roll i hur budskap förmedlas på sociala medier där ett visuellt språk överskrider språkliga barriärer och möjliggör enklare bearbetning och tolkning av information än skriven text. Det är därför av stor vikt att undersöka hur en influencer i svensk kontext använder visuell kommunikation på sociala medier. LÄS MER

  4. 4. Min vän i fårakläder : En studie om parasociala interaktioners påverkan på podcastmarknadsföring

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Samuel Malmström; Theodor Lindfors; [2022]
    Nyckelord :Parasociala interaktioner PSI ; Parasociala relationer PSR ; Engagemang; Lyssningsfrekvens; Marknadsföring; Podcasts; Influencer marketing; Word of mouth;

    Sammanfattning : Podcasts är ett relativt nytt fenomen i medievärlden och har skapat ett utrymme som bryggar gapet mellan konsument och varumärke. Medieformen skapar en nära relation mellan lyssnare och programledare till den utsträckningen att lyssnare kan se programledare som vänner eller bekanta. LÄS MER

  5. 5. Skapa förståelse för hur du kan utveckla ett personligt varumärke på Linkedin : En kvalitativ studie

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Natalie Birnbach; [2022]
    Nyckelord :Sociala medier; Varumärken; Personligt varumärke; Linkedin; positionering; WOM; word-of-mouth;

    Sammanfattning : Är du osäker på hur du ska skapa eller utveckla ett starkt personligt varumärke på den växande plattformen Linkedin. Där det varje minut laddas upp långa och saftiga inlägg om diverse ämnen. Vissa med viktiga budskap, långa inlägg som liknar romaner eller inlägg där det går att läsa om vad någon gjort på sin semester. LÄS MER