Sökning: "Kreativa branschen"
Visar resultat 16 - 20 av 23 uppsatser innehållade orden Kreativa branschen.
16. Identitetsskapande på Lookbook : En undersökning av relationen mellan Lookbook och identitetsamt kläders betydelse
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Sociologiska institutionenSammanfattning : Med tanke på hur modevärlden ser ut idag, att så många har privata modebloggar och många modebloggare har gjort sig ett namn i branschen, är det ur ett socialpsykologiskt perspektiv viktigt att undersöka kvinnliga modebloggares tankar och upplevelser kring att presentera sig själv på internet och hur det är relaterat till deras identitet. Modebloggare är idag aktiva aktörer inom modevärlden som ofta samarbetar med stora modeföretag. LÄS MER
17. Tre före detta floristelevers upplevelser av gymnasieskolan – utifrån kreativitet,motivation, bildning och förståelse.
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för teknik, TEKSammanfattning : Det här examensarbetet syftar till att belysa tre före detta floristelevers tankar och upplevelser av sin treåriga gymnasieutbildning på Hantverksprogrammet, med inriktning florist. Alla tre tog studenten från samma klass 2011 och är i dag verksamma florister. LÄS MER
18. Påverkas kreativitet av arbetsplatsen?
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Tydligt framstår det att dagens företag arbetar allt mer efter ett projektorienterat arbetssätt. Framväxten av de kreativa företagen som nu tar större marknadsandelar, använder sig av denna arbetsform, vilket gör denna uppsats viktig i förståelsen och hanteringen av deras situation. LÄS MER
19. Förnuft och känsla : Synen på etik i den svenska kommunikationsbranschen
Kandidat-uppsats, Institutionen för mediestudierSammanfattning : Hur etik i marknadskommunikation ter sig och bör regleras är en ständigt aktuell debatt. Intresseorganisationer och allmänhet uttrycker ofta kritik och missnöje mot företag som kommunicerar pVi undersöker också hur representanternadisciplinerna reklam, PR och marknadsavdelning. LÄS MER
20. Ledarskap på en reklambyrå : Konsten att främja kreativa processer
Magister-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNUSammanfattning : Uppsatsens syfte är att presentera ett synsätt över hur ledaren kan främja kreativa processer på reklambyråer. För att skapa detta synsätt behöver förståelsen om kreativa processer i en reklambyrå ökas. Studien utgår från att kreativa processer föranleder kreativ reklam. LÄS MER