Sökning: "Kvalitativ metod äkthet"

Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade orden Kvalitativ metod äkthet.

  1. 1. Selfie med Syfte: Influencers som aktivister

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Elma Hrnjic; Sandra Sjöström; [2024]
    Nyckelord :Influenceraktivism; Varumärkesaktivism; Konsumentupplevelser; Influencer; Varumärkesautenticitet.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: Influenceraktivism - En kvalitativ studie med narrativ ansats för att ta del av svenska konsumenters upplevelser när influencers använder varumärkesaktivism i sitt varumärke. Ämne/kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15HP Författare: Elma Hrnjic och Sandra Emelie Sjöström Handledare: Sofia Ulver Nyckelord: Influenceraktivism, Varumärkesaktivism, Konsumentupplevelser, Influencer, Varumärkesautenticitet Syfte: Det övergripande syftet med studien är att undersöka svenska konsumenternas upplevelse när svenska influencers engagerar varumärkesaktivism i sina kanaler på sociala medier. LÄS MER

  2. 2. Ekonomi- och verksamhetsstyrning i tillverkande SME:s : En flerfallstudie om ekonomi- och verksamhetsstyrningen i framgångsrika tillverkande SME:s

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)

    Författare :Martin Lundell; Haris Kadiric; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Titel: Ekonomi- och verksamhetsstyrning i tillverkande SMEs.    Undertitel: En flerfallstudie om ekonomi- och verksamhetsstyrningen i framgångsrika tillverkande SME:s  Bakgrund och problemdiskussion: Definition av ekonomi- och verksamhetsstyrning i SME:s samt allmän information om SMEs. LÄS MER

  3. 3. Influenser-marknadsföring : En kvalitativ studie huruvida influenser-marknadsföring påverkar konsumentens köpbeteende utifrån ett trovärdighetsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Jennifer Hindi; Lukas Izgin; [2022]
    Nyckelord :Marknadsföring; influenser marknadsföring; köpbeteende; trovärdighet;

    Sammanfattning : Vi lever under en digitaliserad miljö som konstant bidrar med en förändrad och utvecklad marknadsföring. Genom att individen numera är aktiv inom en digitaliserade miljön, har det resulterat till en ny variant av marknadsföringsstrategi. LÄS MER

  4. 4. Varumärkeskommunikation i kristider : En studie av aktörer inom resebranschen i ett uppmärksamhetsekonomiskt perspektiv

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Josefine Höög; Simon Sjöhed; [2020]
    Nyckelord :Brand communication; Varumärkeskommunikation;

    Sammanfattning : Bakgrund: Till följd av att Sverige befinner sig i en kris orsakad av coronaviruset har tjänstesektorn drabbats hårt och är i stort behov av äkta varumärkeskommunikation för att engagera publik till att stötta dem. I kristider ökar publikens förväntan på samhällsansvar och relevant kommunikation från varumärken, vilket ställer krav på att kommunikationen uppfattas som trovärdig och äkta för att marknadsföringen ska få positiv effekt för varumärket. LÄS MER

  5. 5. Influencers trovärdighet vid samarbeten : En kvalitativ studie om följares förtroende gentemot influencers

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Amanda Asplin; Anna Schou; [2019]
    Nyckelord :Influencers; Trust; Social Media; Authenticity; Values; Collaborations; Influencers; Förtroende; Sociala medier; Autenticitet; Värderingar; Samarbeten;

    Sammanfattning : Background: Before digitization, it was increasingly difficult to reach new target groups. However, during the early 2000s, this changed when the web 2.0 emerged with the "dot-com" bubble. This paved the way for a new phenomenon, social media that is a way for users to share their views and thoughts. LÄS MER