Sökning: "Lära ute"
Visar resultat 6 - 10 av 155 uppsatser innehållade orden Lära ute.
6. Kreativt skrivande i förstaspråksundervisning : en kunskapsöversikt
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : Både i styrdokument och ute på skolor upptäcktes en skillnad i kreativ skrivundervisning vad gäller både upplägg och bedömning. Denna kunskapsöversikt syftar därför till att ta reda på vad som kännetecknar forskningen om kreativt skrivande i första språksundervisning i årskurs F-6. LÄS MER
7. MÄTNING OCH JÄMFÖRELSE AV DUOLINGOS OCH RENSHUUS FÖRMÅGA ATT LÄRA UT JAPANSKA : En kvantitativ studie som genom självbedömning jämför två olika språkinlärningsappars metoder för att lära ut japanska
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Det finns flera olika appar ute på marknaden för att lära sig japanska. Flera av dessa använder sig av olika typer av gamification för att behålla användarnas intresse så de lär sig mer. Duolingo är den största av alla dessa appar, men det finns även nyare appar med andra inlärningsmetoder. LÄS MER
8. Fysikundervisning på lekplatsen : Möjligheter och utmaningar med lekplatsfysik i de tidiga skolåren
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Fakulteten för hälsa, natur- och teknikvetenskap (from 2013)Sammanfattning : Scientific concepts can be abstract for students in the younger school years. By using the playground that is a part of students’ everyday life you can investigate physical phenomena in a way that are close to the students. LÄS MER
9. Specialpedagogik: När allmänpedagogiken inte räcker till : En studie om inkludering och differentiering
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för skolutveckling och ledarskap (SOL)Sammanfattning : Sammanfattning/Abstract Olsson, Catarina och Ockedal, Pierre (2022). Specialpedagogik: När allmänpedagogiken inte räcker till. Specialpedagogprogrammet, Institutionen för skolutveckling och ledarskap, Lärande och samhälle, Malmö universitet, 90 hp. Sett till Salamancadeklarationen (Svenska UNESCO, 2006) bör skolan eftersträva mångfald. LÄS MER
10. ”Målet med det här arbetet är att barnen ska få lära sig att veta att det finns en hel digital värld där ute” : En kvalitativ studie om hur förskollärare uttrycker att de använder sig av digitala verktyg i förskolan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Studiens syfte var att undersöka hur åtta förskollärare uttrycker att de använder sig av digitala verktyg i sin undervisning, för att stödja barnen i deras utveckling och lärande. Med hjälp av semistrukturerade intervjuer fick vi fram det empiriska datamaterialet som ligger till grund för studien. LÄS MER