Sökning: "Långsiktigt lärande"
Visar resultat 11 - 15 av 112 uppsatser innehållade orden Långsiktigt lärande.
11. “Det är inte innehållet som är fokus, det är platsen” : En intervjustudie om tio fritidslärares uppfattningar av utomhuspedagogik
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mittuniversitetet/Institutionen för utbildningsvetenskapSammanfattning : Studiens syfte är att undersöka tio fritidslärares uppfattningar om vad utomhuspedagogiken innebär i verksamheten. Den teoretiska utgångspunkt som studien grundar sig i är kombinationen av teori och praktik, utifrån John Deweys (2004) lärandeteori; ‘learning by doing’. LÄS MER
12. Ordination: 150 milligram bildstöd : En studie om lärares erfarenheter och syn på handledning av specialpedagog
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för skolutveckling och ledarskap (SOL)Sammanfattning : Sammanfattning/Abstract Lindqvist,Simon, Weeks,Lisa (2022). Ordination: 150milligram bildstöd. Specialpedagogprogrammet, Institutionen för skolutveckling och ledarskap, Lärande och samhälle, Malmö universitet, 90 hp. LÄS MER
13. Främlingsfientlighet i skolan : En kunskapsöversikt kring hur främlingsfientliga uttryck synliggörs och kan förebyggas i skolan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Detta arbete är en kunskapsöversikt som har sin utgångspunkt i skolans arbete med främlingsfientlighet. Kunskapen som har sammanställts kan användas på alla skolnivåer. LÄS MER
14. Pappor i samverkan i utkanten av staden : En kvalitativ studie om pappors upplevelser av en samverkansgrupp i ett socioekonomiskt utsatt område.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärdSammanfattning : Tidigare forskning om socioekonomiskt utsatta områden visar att det krävs förenade krafttag från inte bara myndigheter utan även civilsamhällets aktörer. Sådana krafttag medverkar till ett långsiktigt och förebyggande arbete mot minskad utsatthet och ökad hälsa för medborgarna. LÄS MER
15. Problemlösning i matematikundervisningen : En intervjustudie om betydande aspekter i problemlösning som lärare i årskurs 1–3 tar hänsyn till
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknikSammanfattning : Syftet med denna kvalitativa intervjustudie var att belysa vilka aspekter i problemlösning som lärare i årskurs 1–3 tar hänsyn till när de planerar och genomför sin matematikundervisning. Genom semistrukturerade intervjuer av fyra verksamma lärare samlades data in för att vidare analyseras genom den fenomenografiska analysmetoden. LÄS MER