Sökning: "Madeleine Gustafsson Madeleine Gustafsson"

Visar resultat 21 - 25 av 26 uppsatser innehållade orden Madeleine Gustafsson Madeleine Gustafsson.

  1. 21. Värderelevans i svenska fastighetsbolags redovisning : En repetitiv studie av Bengt Bengtssons forskning

    Magister-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Sofie Billstam; Madeleine Gustafsson; [2013]
    Nyckelord :Värderelevans; Fastighetsbolag; IAS 40; Samvariation;

    Sammanfattning : Titel: Värderelevans i svenska fastighetsbolag – en repetitiv studie av Bengt Bengtssons forskningNivå: D-uppsats i ämnet företagsekonomi Syfte: Syftet med detta examensarbete är att utföra en repetitiv studie av Bengt Bengtssons doktorsavhandling ”Redovisningens värderelevans i svenska fastighetsbolag före och efter införandet av IAS 40”. Bengtssons forskning slutar i mars 2007 och då tar denna studie avstamp för att undersöka vidare om samma slutsatser kan dras under perioden april 2007 fram till mars 2013. LÄS MER

  2. 22. Accepterat pris : En analys av samarbeten inom fastighetsmäklarbranschen och dess prissättning

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Sofie Billstam; Madeleine Gustafsson; [2012]
    Nyckelord :Accepted price; Listing price; Time on market; competing cooperations; Svensk Fastighetsförmedling; Karlsson Uddare.; Accepterat pris; Utgångspris; Tid på marknaden; Konkurrerande samarbeten; Svensk Fastighetsförmedling; Karlsson Uddare.;

    Sammanfattning : ABSTRACT Title: Level: Author: Supervisor: Date: Aim: Method: Accepted price – An Analysis of Cooperation in the Real Estate Markets and its Pricing. Final assignment for Bachelor Degree in Business Administration Madeleine Gustafsson and Sofie Billstam Jonas Kågström 2012 - May The aim with this final assignment is to investigate if the introduction and the cooperation of accepted price was necessary to generate a more stable real estate market with marketable listing prices in Stockholm. LÄS MER

  3. 23. Kvinnor njuter, män jagar -Myt eller sanning?

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :Sofia Gustafsson; Madeleine Sjöberg; [2012]
    Nyckelord :shoppingbeteende; mode; shopping behavior; consumer behavior; male; female; differences; similarities; fashion; konsumentbeteende; manligt; kvinnligt; likheter; skillnader;

    Sammanfattning : Idag riktar många butiker in sig på sina kvinnliga kunder. De är väl omtalat hur kvinnor handlar och att de ser shopping som ett nöje. Butikerna sätter upp erbjudande för att locka kvinnor att handla mer och göra dem tillfredsställda; då kommer de tillbaka igen. LÄS MER

  4. 24. Sjuksköterskestudenters uppfattning om alternativ medicin

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Hälsoakademin

    Författare :Per Gustafsson; Cathrine Nilsson; [2011]
    Nyckelord :Alternativ medicin; Empirisk studie; Sjuksköterskestudenter; Uppfattning;

    Sammanfattning : Forskning visar att alternativ medicin är en allt mer vanlig behandlingsform. Madeleine Leiningers omvårdnadsteori om kulturrelaterad omvårdnad har tillämpats till ämnet alternativ medicin. Syftet med studien var att beskriva sjuksköterskestudenters uppfattning om alternativ medicin. LÄS MER

  5. 25. Think inside the box : Understanding the role of internal branding for controlling behaviour in divisionalised service organisations

    Magister-uppsats, Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Martin Ericson; Magnus Gunnarsson; Madeleine Gustafsson; [2008]
    Nyckelord :Internal branding; management control; divisionalised organisations; goal congruence; organisational behaviour;

    Sammanfattning : This paper examines how internal branding can be integrated into the management control system to overcome the challenges faced by divisionalised companies regarding goal congruence and suboptimisation. A theoretical synthesis pointing out the similarities between management control and internal branding has been used together with the obtained information from interviews to create a new model on how to integrate internal branding into the management control system. LÄS MER