Sökning: "elevutveckling"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade ordet elevutveckling.
1. Personlig lärmiljö : Uppfattningar elever i gymnasiesärskolan har om sin personliga lärmiljö
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Pedagogiska institutionenSammanfattning : I det specialpedagogiska uppdraget ingår att arbeta med elevers lärmiljö, såväl den fysiska, sociala och den pedagogiska (Specialpedagogiska skolmyndigheten, 2018). Med tillgänglig lärmiljö avses att miljö och undervisning utgår från elevernas behov. LÄS MER
2. Digitalt spelbaserat lärande i matematikundervisning : en kunskapsöversikt
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : Digitalt spelbaserat lärande är ett aktuellt och växande fenomen som integreras i allt fler ämneni skolan. I denna översikt undersöks digitalt spelbaserat lärande koncentrerat till ämnet matematik. För att ge en nyanserad bild av forskningsfältet används artiklar med olika perspektiv på digitalt spelbaserat lärande i matematik. LÄS MER
3. Undervisningspraktikens roll i utvecklingen av matematiskt begåvade elever : En systematisk litteraturstudie inom ämnet matematik
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för naturvetenskap och teknikSammanfattning : Syftet med studien är att genom tidigare forskning undersöka hur elever med begåvning för matematik kan stödjas genom utformning av undervisningen. Inom denna forskningsöversikt studeras området undervisningspraktikens utformning för matematiskt begåvade elever. LÄS MER
4. Agile Development in a Lonely Environment : How to Develop Software Using Agile Techniques Within Small-Scale Projects
Master-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)Sammanfattning : Most Agile Software Development methodologies are aimed towards large companies and large-scale projects. The purpose of this report was to identify, and potentially modify, Agile Development methodologies and strategies suitable for small-scale projects. LÄS MER
5. Lärares resonemang kring lärande : Åtta grundskolelärares resonemang kring hur de skapar förutsättningar för lärande då elever med utvecklingsstörning ingår i grundskolegruppen.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Studiens syfte är att undersöka hur åtta lärare i grundskolan resonerar kring hur de skapar förutsättningar för lärande, då elever med lindrig utvecklingsstörning som läser enligt grundsärskolans läroplan ingår i grundskolegruppen. Studien har en kvalitativ forskningsansats med utgångspunkt i lärandetraditionerna behaviorismen, konstruktivismen och den sociokulturella traditionen. LÄS MER