Sökning: "Maj Lindgren"
Hittade 3 uppsatser innehållade orden Maj Lindgren.
1. Leasing nu och i framtiden : Attityder till de nyaredovisningsreglerna för leasing
Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Avd för företagsekonomiSammanfattning : Redovisning av leasing har diskuterats under många år. Den nuvarande standarden, IAS 17, har kritiserat på grund av att många företag har möjlighet att klassificera sina leasingavtal som operationella för att slippa redovisa leasingen som en tillgång eller skuld i balansräkningen. LÄS MER
2. Hållbarhetsredovisning - kanon eller kalkon? En studie av fondanalytikers användning av hållbarhetsredovisningar
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : SAMMANFATTNING Uppsatsens titel: Hållbarhetsredovisning – kanon eller kalkon? En studie av fondanalytikers användning av hållbarhetsredovisningar Seminariedatum: 31 maj 2012 Ämne/kurs: Magisteruppsats, Företagsekonomi - redovisning, 30 HP Författare: Sofie Lindgren och Daniel Lindström Handledare: Johan Dergård och Niklas Sandell Fem nyckelord: Hållbarhetsredovisning, fondbolag, analytiker, UN PRI, etisk fond Syfte: Syftet med uppsatsen är att undersöka om och i sådana fall på vilket sätt fondanalytiker använder sig av företagens hållbarhetsredovisning i sina företagsanalyser. Bisyftet är att undersöka hur användningen av hållbarhetsredovisningen i företagsanalyser skiljer sig åt hos fondanalytiker som arbetar med etiska fonder respektive de som arbetar med andra fonder. LÄS MER
3. Fallstudie av SJ:s krishantering och varumärkesuppbyggnad
Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Sammanfattning Titel: Fallstudie av SJ:s krishantering och varumärkesuppbyggnad Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Madeleine Olsson och Serin Marangoz Handledare: Jonas Kågström Datum: Maj 2010 Syfte: Syftet med vår uppsats är att öka förståelsen för hur en kris påverkar företagets varumärke samt jämföra huruvida SJ:s krishantering stämmer överens med teorin. SJ:s kriser har resulterat i att konkurrensen blir större och att de tappar allt för många kunder som numera väljer andra bolag eller andra transportmedel. LÄS MER