Sökning: "Marknadsföring lokaler"

Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade orden Marknadsföring lokaler.

  1. 1. The Local Hub : En fysisk framtid för varumärken. En designstrategi för förortscentrum för att hålla dem levande, relevanta och utan tomma lokaler

    Master-uppsats, Konstfack/Inredningsarkitektur & Möbeldesign

    Författare :Alice Stone; [2020]
    Nyckelord :branding; spatial branding; destination branding; local hub; local; locality; butiksdöd; lokalt; marknadsföring; platsunikt; designstrategi; förortscentrum; Hökarängen; Hökarängen centrum;

    Sammanfattning : In this thesis project I investigate how to approach ”the retail apocalypse” as an interior architect. My aim is to show how commercial spaces and physical stores will still be important in the future, despite internet shopping and the climate crisis, as places we will visit to experience things, socialize and where businesses meet with their costumers physically. LÄS MER

  2. 2. Kändiskategorier och varumärkespersonligheter – En studie kring generella uppfattningar om kändisar

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Anna Hagander; Johan Henriksson; Linus Ljungblom; [2015]
    Nyckelord :trovärdighet; konformitet; kändiskategori; kändisreklam; Varumärkespersonlighet; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte Syftet med studien är att undersöka om de tre mest använda kändiskategorierna inom marknadsföring kan generaliseras till någon utav de fem dimensionerna av varumärkespersonligheter. Samtidigt vill vi med denna undersökning utreda de olika kändiskategoriernas grad av trovärdighet. LÄS MER

  3. 3. Interiör + varumärke = sant? : En studie om interiörens betydelse för varumärket

    Kandidat-uppsats, Institutionen för geografi, medier och kommunikation

    Författare :Anna Nilsson; Ida Andersen; [2014]
    Nyckelord :rand; servicescape; image; interior; environment; CVI; Varumärke; servicescape; image; interiör; miljö; CVI;

    Sammanfattning : Marknadsföring och kontakt med kunder utformas på ett sätt som ska vara fördelaktigt för företagsryktet. Ryktet skapar sedan en bild av företaget. Den bild är det som blir det förmedlade varumärket och i längden även en viktig framgångsfaktor. LÄS MER

  4. 4. Vakanser i kontorsfastigheter : Fastighetsföretagets arbete med vakanser

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Pauline Hensley; Anna Björk; [2012]
    Nyckelord :Vakanser;

    Sammanfattning : Ett fastighetsföretag som hyr ut kontorslokaler till hyresgäster arbetar dagligen med vakanser d.v.s. tomma, outhyrda lokaler och strävar efter en lägsta möjliga vakansgrad i sina fastigheter. LÄS MER

  5. 5. Lärosätet, livskvaliteten och lukrativa lokaler – En studie av retoriska strategier i broschyrer från två svenska lärosäten

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för svenska språket

    Författare :Clara Hult Lager; [2010-02-09]
    Nyckelord :retorik; informationsbroschyr; marknadsföring;

    Sammanfattning : I denna studie är syftet att undersöka de språkliga strategier lärosäten använder sig av för att locka studenter. Informationsbroschyrer från lärosäten runtom i Sverige är först och främst informativa. Forskning visar dock att konkurrens, vilket är en situation svenska lärosäten står inför, och reklam är nära sammankopplade. LÄS MER