Sökning: "Marknadsföring ungdomar"
Visar resultat 16 - 20 av 81 uppsatser innehållade orden Marknadsföring ungdomar.
16. Uppfattar ungdomar kommersiella avsikter inom marknadsföring? : En studie om ungdomars medvetenhet på sociala medier.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Title: Do young people perceive commercial intentions in marketing? - A study on youth awareness on social media. Level: Final assignment for Bachelor Degree in Business Administration Author: Fredrik Petersson and Henrik Ylipukki Supervisor: Jonas Kågström Date: 2019 – January Aim: The study aims to analyze young people’s awareness of the commercial purpose of influencer marketing on the social media platform Instagram. LÄS MER
17. Musikvideon som marknadsföringskanal : En kvantitativ studie om ungdomars syn på produktplacering i musikvideor
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Användandet av produktplacering som marknadsföringsmetod har ökat med åren, inte minst då konsumenter allt mer aktivt undviker traditionell marknadsföring. Genom att utnyttja produktplacering kan man väva in reklambudskap i handlingen på ett sätt som gör den oundviklig. LÄS MER
18. Var är ungdomarna? : En kulturanalytisk studie av kommunal ungdomsverksamhet
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaperSammanfattning : Uppsatsen Var är ungdomarna har till syfte att undersöka hur ungdomar och personer som arbetar med ungdomsverksamhet själva förstår och förklarar ungdomars deltagande i ungdomsverksamhet. Uppsatsens teoretiska utgångspunkter är respektabilitet och identitet med utgångspunkt i ett kulturanalytiskt perspektiv. LÄS MER
19. Det nya reklamlandskapet. En kvalitativ studie om influencer marketing på Instagram
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : I takt med att Sverige har blivit digitaliserat spenderar befolkningen mer tid på sociala medier. Företag väljer därför idag att allt mer marknadsföra sig på sociala medier istället för via traditionella medier. LÄS MER
20. Varför sponsrar företag damlag? : Är det marknadsföring, CSR eller båda?
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Frågeställningar Varför sponsrar företag damlag? Vilka kopplingar finns mellan företagens sponsringsstrategier och deras CSR- arbete? Syfte Studien ska undersöka varför företagen sponsrar damlag och om det finns någon koppling mellan företagens sponsringsstrategier och deras CSR-arbete. Metod Denna studie har en kvalitativ utgångspunkt, där vi har använt oss av semi-strukturerade intervjuer, vilket innebär att man ställer frågor till respondenter, men det handlar minst lika mycket om att omsorgsfullt lyssna på svaren som respondenten ger. LÄS MER