Sökning: "Marknadsföring ungdomar"

Visar resultat 21 - 25 av 81 uppsatser innehållade orden Marknadsföring ungdomar.

  1. 21. Marknadsföring på sociala medier - Vad tycker unga? : En jämförande studie av Instagram och Snapchat

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan

    Författare :Madeleine Hall; [2017]
    Nyckelord :Företag; marknadsföring; sociala medier; Instagram; Snapchat; ungdomar;

    Sammanfattning : Instagram och Snapchat är två av de sociala medier som ungdomar mellan 16-25 år använder mest. Till en början var dessa medier endast avsedda som sociala plattformar där privatpersoner kunde dela information med varandra men används även idag av företag vid marknadsföring. LÄS MER

  2. 22. Energidrycker - En hälsorisk? En litteraturbaserad studie med folkhälsovetenskapligt perspektiv

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för medicin

    Författare :Erica Draminsky; Sanna Ihrfelt; [2016-09-02]
    Nyckelord :energidrycker; koffein; ungdomar; hälsa; energy drinks; caffeine; adolescent; health;

    Sammanfattning : Introduktion: Energidrycker är en relativt ny produktkategori på marknaden och konsumtionen har ökat kraftigt senaste decenniet. Målgruppen inom marknadsföring för drycken är ungdomar och det är även där den högsta prevalensen uppmäts. LÄS MER

  3. 23. Facebook och dess marknadsföring riktad mot ungdomar : En studie om ungdomars attityd mot marknadsföring på Facebook

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola

    Författare :Adam Abrahamsson; Kenan Secic; [2016]
    Nyckelord :Marketing; Facebook; Ungdomar; Attityd; Kognitiv utveckling; Rationellt tänkande;

    Sammanfattning : Sammanfattning   Titel: En studie om ungdomars attityd mot marknadsföring på Facebook Författare: Adam Abrahamsson och Kenan Secic Handledare: Anders Wrenne Institution: Blekinge Tekniska Högskola Kurs: Kandidatarbete i företagsekonomi, FE1453 Omfattning: 15 högskolepoäng               Syfte: Syftet med vår undersökning är att bidra med kunskap kring hur marknadsföring på Facebook kan påverka ungdomar, samt vilken medvetenhet och uppfattning det finns hos denna målgrupp om marknadsföringen på Facebook. Vi är även intresserade av att titta på om det finns eventuella skillnader mellan ungdomarna utifrån perspektiven kritiskt och rationellt tänkande. LÄS MER

  4. 24. KAMPEN OM INVÅNARNA. En kvalitativ studie av de kommuner i Västra Götaland som från år 2005 till 2014 minskat sitt invånarantal.

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/JMG - Inst f journalistik och masskomm

    Författare :Anna Erwander; Hanna Karlsson; Daniel Kämäräinen; [2015-09-22]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Gles- och landsbygdens avfolkning Affärer slår igen. Statliga verk flyttas till storstäder. Ungdomar lämnar för studier. Kvar blir en landsbygd med en allt större andel äldre. LÄS MER

  5. 25. Hur gör småföretagen? : HVB-hem för ensamkommande barn

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Nanor Amirians; [2015]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : HVB-hem för ensamkommande barn erbjuder boende och vård för barn och ungdomar som kommer till Sverige utan vårdnadshavare. Det är ett område som upplever en snabb tillväxt på grund av det ökande antal ensamkommande barn. Kommuner är köpare av HVB-platser och inköp av dessa görs vanligtvis genom offentliga upphandlingar. LÄS MER