Sökning: "Mathematical Classroom"
Visar resultat 21 - 25 av 120 uppsatser innehållade orden Mathematical Classroom.
21. Integrering av programmering i matematikundervisningen : En empirisk studie om gymnasielärares erfarenheter
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linköpings universitet/Analys och didaktik; Linköpings universitet/Tekniska fakultetenSammanfattning : Denna empiriska studie redogör för matematiklärares erfarenheter av att integrera programmering i matematikundervisningen. Studien bygger på litteraturstudien ”Programmera mera i gymnasiets matematikkurser – En litteraturstudie om programmeringens möjligheter och svårigheter samt gynnsamma undervisningsmetoder”. LÄS MER
22. Lärandeaktiviteters inflytande på läsförståelse och resonemangsförmåga i matematik
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle (NMS)Sammanfattning : In previous research it has been concluded that mathematical texts more often than not test a students reading comprehension rather than their mathematical knowledge. It has also been concluded that in order to promote language learning in the mathematics classroom the teacher has a great responsibility to not only make the oftentimes abstract mathematical key concepts clear and understandable but also the concepts, methods, calculations and operational rules. LÄS MER
23. Matematisk begreppsförståelse och språkbruk i undervisningen
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälleSammanfattning : In our study, the problem area is that concept teaching in mathematics is too low to be able to achieve mathematical understanding. Mathematics also has two different parlance that make teaching difficult and create a lack of clarity about which one of these parlances to use at which occasion and how these parlances should be interpreted and how they are linked. LÄS MER
24. Variation i nivå på kognitiv utmaning i läromedelsuppgifter i matematik : Uppgifter i andragradsekvationer för gymnasiet
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/LärandeSammanfattning : Vid undervisning i matematik är det vanligt att undervisningen i stor utsträckning baseras på ett läromedel, både för lärarens teoribeskrivningar och vid elevernas enskilda arbete med uppgiftslösning. Det är därför viktigt att uppgifterna i läromedlet är utformade så att eleven kan utveckla de kunskapersom läroplanen föreskriver. LÄS MER
25. Muntlig återkoppling vid felaktiga svar som ingång till en god lärandemiljö En systematisk litteraturstudie
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för naturvetenskap och teknikSammanfattning : Arbetets utgångspunkt är att förändra den traditionella synen på matematiska felsvar samt lärarens återkoppling vid felsvar. Genom en systematisk kvalitativ litteraturstudie syftar denna studie att visa vilken roll muntlig återkoppling och felaktiga svar har för att utveckla elevers matematiska prestationer. LÄS MER