Sökning: "verbal feedback"

Visar resultat 1 - 5 av 70 uppsatser innehållade orden verbal feedback.

  1. 1. Specialpedagogers syn på pedagogers icke-verbala uttryck i utemiljön och dess betydelse för barn i språklig sårbarhet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Linda Larsson; Therese Granqvist; [2024]
    Nyckelord :Förskolans utemiljö; icke-verbala uttryck; interaktion; specialpedagog; språklig sårbarhet;

    Sammanfattning : Studien förväntas bidra till ökad kunskap om specialpedagogens roll och uppdrag i förskolan och en ökad medvetenhet om vikten av pedagogers icke-verbala uttryck. Utifrån detta kan specialpedagogen tänkas anpassa sitt ledarskap i det pedagogiska arbetet som i sin tur kan skapa en mer stödjande miljö för alla barn i förskolan, oavsett behov av stöd i sin språkutveckling. LÄS MER

  2. 2. Effekten av preventiva åtgärder för att förebygga främre korsbandsskador i samband med icke-kontakt skador: en semi-systematisk litteraturstudie.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Människan i rörelse: hälsa och rehabilitering

    Författare :Maria Holmerup; Louise Lindoff; Amanda Persson; [2023]
    Nyckelord :Anterior cruciate ligament; ACL-skada; skadeförebyggande; Medicine and Health Sciences;

    Sammanfattning : Bakgrund: Knäskador är vanligt förekommande hos ungdomar och antalet främre korsbandsskador (ACL skador) har ökat under de senaste åren, där unga kvinnor drabbas i större utsträckning. Vanliga riskfaktorer är nedsatt neuromuskulär kontroll som vid till exempel landningar eller riktningsförändringar, bristande bålstabilitet samt individens anatomi. LÄS MER

  3. 3. Vikten av samtalsmetodik i relationsskapande : en kvalitativ studie om hälso- och sjukvårdskuratorers användning av samtalsmetodik i skapande av relationer med patienter i praktiken

    Magister-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för socialt arbete

    Författare :Benjamin Wahlberg; Sahra Hosseini; [2023]
    Nyckelord :Relationship building; relationship; healthcare; healthcare counselor; counselor; conversational methodology; Relationsskapande; relation; hälso- och sjukvård; hälso- och sjukvårdskurator; kurator; samtalsmetodik;

    Sammanfattning : This study aims to investigate how professional healthcare counselors use conversational methodology to create relationships with patients in clinical practice, as well as how they solve potential obstacles and difficulties that may arise in building a relationship. This area of research is interesting to investigate because of the healthcare counselor license that was introduced back in 2019, and there is considered a need for further research on healthcare counselor’s work with relationship building in a Swedish context. LÄS MER

  4. 4. Sjuksköterskors upplevelse av arbetsrelaterat hot och våld inom hälso- och sjukvården : En deskreptiv litteraturstudie

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Med-Vårdvetenskap

    Författare :Adelina Göransson; Gabriella O'Neill; [2023]
    Nyckelord :Sjuksköterska; upplevelse; arbetsrelaterat hot och våld;

    Sammanfattning : Bakgrund: Arbetsrelaterat hot och våld (AHV) är ett fenomen som drabbar samtliga organisationer inom hälso- och sjukvården där sjuksköterskor är den mest drabbade professionen. AHV definieras utefter relationen mellan utövare och den utsatta samt utefter typen av våld som utförs: verbalt, sexuellt eller fysiskt våld. LÄS MER

  5. 5. The Effectiveness of Verbal Formative Feedback and its Motivational Impact

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för barndom, utbildning och samhälle (BUS); Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Noor Almorabe; Atdhe Bahtiri; [2023]
    Nyckelord :Formative feedback; Verbal formative feedback; Written formative feedback; Year 7-9; ESL language learning; motivation.;

    Sammanfattning : This study will investigate the most efficient way of giving and receiving formative feedback. There will primarily be a focus on whether verbal formative feedback or written formative feedback is found to be more efficient by teachers and students. Furthermore, the study will also investigate if formative feedback is motivating for L2 learners. LÄS MER