Sökning: "Matilda Söderlund"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden Matilda Söderlund.
1. Vårda i en komplex miljö : Anestesisjuksköterskors strategier för ett gott möte med patienter i det perioperativa vårdandet.
Magister-uppsats, Mälardalens högskola/Hälsa och välfärdSammanfattning : Bakgrund: Anestesi skapar oro hos patienter oavsett tillvägagångssätt. Patienter upplever att anestesisjuksköterskor är avgörande för hur deras upplevelse kommer bli. Dock känner patienter sig inte alltid sedda i en tidspressad miljö. LÄS MER
2. Att vara man eller kvinna i ett svenskt landslag : En kvantitativ innehållsanalys och diskursanalys av svenska dam- och herrlandslaget i fotboll inom sportjournalistiken
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)Sammanfattning : The sports journalism chose how to produce and allocate the content for the women's and men's Swedish national football teams during a championship. The media mediate an unjustified reality that people perceive as the real reality. They do not reflect the real reality but chose what to mediate and produce. LÄS MER
3. Livet med följder efter stroke : Patienters upplevelser av hälsa efter stroke
Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för hälsa, vård och välfärdSammanfattning : Bakgrund: Stroke kan medföra kvarstående problem som kan orsaka konsekvenser för patienters hälsa ur ett helhetsperspektiv. Sjuksköterskor har till uppgift att vägleda patienter att hantera förändringarna som en stroke kan föra med sig. LÄS MER
4. Appearence Matters - Investigating the Return on Putting Effort in the Design of Presentation Material
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : Should business-to-business (B2B) firms care about the design of their presentation material? Previous research within business-to-consumer (B2C) marketing has shown that putting more effort, in terms of e.g. creativity or expense, in advertising can be beneficial for the transmitting firm. LÄS MER
5. Används säljmiljön som marknadsföringsinstrument i butik : Observationer och intervjuer i två möbelbutiker
M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälleSammanfattning : Eftersom människor idag inte bara gör sina val av butik utefter pris och/eller sortiment utan också efter vilka mervärden och upplevelser en butik ger, så är det viktigt att butiker arbetar med att vara attraktiva i sin interiöra säljmiljö för att kunden ska välja just den butiken och inte någon annan. Det är viktigt att ge dem inspiration som förhoppningsvis leder till köp, och som skapar en vilja till att komma tillbaka. LÄS MER