Sökning: "Max marknadsföring"

Visar resultat 11 - 15 av 44 uppsatser innehållade orden Max marknadsföring.

  1. 11. Individanpassad marknadsföring i e-handeln : En studie om konsumenters attityd till individanpassade erbjudanden

    Master-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro Universitet

    Författare :Anton Gustafsson; Max Östberg; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 12. Why CSR is a win-win concept : An explanatory study of the impact of CSR (Corporate Social Responsibility) on the attractiveness towards an employer

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Pontus Holm; Max Banfalvi; Alex Berlin; [2020]
    Nyckelord :​Employer branding; Employer attractiveness; EmpAt scale; Corporate Social Responsibility; Triple Bottom Line.;

    Sammanfattning : Background: ​The concept of CSR has become a more discussed topic in relation to employer attractiveness in recent years. Recent research pointed in the direction of CSR to be a vital tool to be utilised in order for employers to enhance their employer attractiveness. LÄS MER

  3. 13. Klimatvänliga burgare : Den gröna marknadsföringens påverkan på miljömässigt konsumentbeteende hos MAX Burgers och McDonald’s Sverige

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Evelina Bingmark; Olivia Blomqvist; [2020]
    Nyckelord :​Grön marknadsföring; klimatpositiv; MAX; McDonald’s; miljömässigt beteende; miljömässig hållbarhet; Theory of Planned Behavior;

    Sammanfattning : Till följd av att klimatet utmanas har miljömässig hållbarhet utvecklats och blivit svenskars vedertagna livsstil. Allt fler konsumenter värdesätter miljömedvetna företag samtidigt som forskning påvisar ett miljömässigt attityd-beteendegap. LÄS MER

  4. 14. Vägen från platsvarumärke till det fysiska rummet.

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för fysisk planering

    Författare :Hanna Maleus Larsson; [2019]
    Nyckelord :platsvarumärke; samhällsplanering; Lund; Brunnshög; MAX IV; ESS;

    Sammanfattning : Sedan en tid tillbaka arbetar flera länder, regioner och större städer med platsvarumärke. Detta används till marknadsföring av sin plats men även för att framhäva det som karaktäriserar eller är unikt för platsen. Idag syns platsvarumärken på kommunen och mindre städer. LÄS MER

  5. 15. Outsmart your phone: How commitment contracts can help us spend less time on our phones and why they work better for you than for me

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledning; Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Max Bartels; [2019]
    Nyckelord :commitment contracts; self-control; goal setting; future self-continuity;

    Sammanfattning : This master thesis seeked out to address arising problems from increases in smartphone usage. Many of us spend multiple hours a day on our phones. While the benefits mobile devices can bring are obvious for most, our increasing usage of and psychological dependency on such devices come with serious side-effects. LÄS MER