Sökning: "Max marknadsföring"

Visar resultat 21 - 25 av 44 uppsatser innehållade orden Max marknadsföring.

  1. 21. Vilka förändringar har digital marknadsföring inneburit för B2C?

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Johan Olofsson; Max Nordlinder; [2018]
    Nyckelord :Digital marknadsföring; Marknadsföring; Digitala kanaler; Digitala plattformar; Sociala medier; Kundbeteende; Kundlojalitet; Verksamhetsförändringar; B2C;

    Sammanfattning : Målet med den här studien är att ta reda på vad digital marknadsföring har inneburit för B2C. Marknadsföring har alltid varit en viktig del av företag och när internet växte fram föddes digital marknadsföring, där marknadsföringen sker genom digitala kanaler, digitala plattformar och sociala medier. LÄS MER

  2. 22. Resan mot den virtuella verkligheten : En multipel fallstudie av den virtuella verklighetens påverkan på varumärkesimagen inom bilindustrin

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Niklas Jehrlander; Max Pettersson; [2017]
    Nyckelord :Virtual reality; Brand image; Brand identity; Audi; Volvo Cars; Market communication; Positioning; Segmentation; Virtual reality; Varumärkesimage; Varumärkesidentitet; Audi; Volvo Cars; Marknadskommunikation; Positionering; Segmentering.;

    Sammanfattning : Purpose The purpose of this study is to investigate how companies can use VR-commercials and commercials to influence brand image. Furthermore, the purpose is to identify which factors in these medias that affect brand image as well as account for the differences between these two medias. LÄS MER

  3. 23. Nyheter i en uppkopplad värld : En studie om hur konsumtionen av digitala nyheter påverkas av individuella preferenser  och ålder

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Max Elmén; Hannah Pantzar; [2016]
    Nyckelord :Consumer behaviour; consumption pattern; individual preferences; age; digital news; Konsumentbeteende; konsumtionsmönster; individuella preferenser; ålder; digitala nyheter;

    Sammanfattning : Frågeställningar: Hur påverkas konsumtionen av digitala nyheter av individuella preferenser och ålder? Hur påverkas inställningen till digitala nyheter på olika utlämningsformer av individers preferenser och ålder? Syfte: Studiens syfte är att beskriva konsumtionen av digitala nyheter i olika åldersgrupper och att analysera konsumenters individuella preferenser gällande detta. Vidare är syftet att analysera de faktorer som påverkar konsumtionen av digitala nyheter. LÄS MER

  4. 24. Vad är service värt?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Max Andersson; Josefine Jacobsson; Amanda Wirhed; [2016]
    Nyckelord :Service quality; price premium; flight industry; SERVQUAL; consumer behavior; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: Vad är service värt? Seminariedatum: 2016-01-15 Ämne/kurs: FEKH29 Företagsekonomi: Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Handledare: Magnus Lagnevik Syfte: Att undersöka sambandet mellan servicekvalitet och svenska flygresenärers vilja att betala en prispremie vid köp av flygresa. Metod: Med hjälp av kvantitativ metod och en deduktiv ansats där den kunskapsteoretiska ståndpunkten är positivistisk undersöks sambandet mellan servicekvalitet och prispremie. LÄS MER

  5. 25. Passagerarens Lustgård : - En studie om resenärens sinnesupplevelse på flygplatsens servicelandskap

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Elin Andersson; Max Nyholm; [2016]
    Nyckelord :Airport; sensory marketing; servicescape; servicequality; value co-creation; Flygplats; sinnesmarknadsföring; servicelandskap; servicekvalitet; värdeskapande;

    Sammanfattning : Denna studie är upprättat utefter en kvalitativ branschsektorstudie för att erhålla en djupare förståelse för flygplatsens servicelandskap och kartlägga sinnesmarknadsföringens möjligheter inom sektorn. Syftet är att klarlägga och diskutera värdehöjande faktorer som kan vara betydelsefulla för intressenter på en flygplats. LÄS MER