Sökning: "Max marknadsföring"
Visar resultat 16 - 20 av 44 uppsatser innehållade orden Max marknadsföring.
16. The Swedish path to retail expansion : a multiple case study of swedish retailers
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : The purpose of this thesis is to study Swedish retailers in order to find out which factors are the most crucial and influencing when it comes to international market selection. We as authors could find studies about international market selection, but not a single one regarding why Swedish MNEs choose to enter certain markets. LÄS MER
17. Hur hoppar man högst? : En studie om marknadsföringsstrategier bland Gasellföretag - inhouse eller outsource?
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Information blir mer lättillgängligt och marknadsföringen är under ständig förändring. Det leder till att företag kan utöka sina konkurrensfördelar om man ligger i framkant inom dessa områden. Företag kan nå detta genom snabbare tillväxt som kan ske med hjälp av att outsourca vissa arbetsprocesser. LÄS MER
18. Från telefonsamtal till mikrofon : En studie om aktörers samarbete för att genomföra en konsert
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Enligt Musiksverige.se är konserter och liveframträdanden den del av musikindustrin som på senare år generar allra mest pengar per år. Live har alltid varit en stor del av musikbranschen och för artisterna som står på scen. LÄS MER
19. Reklam i sociala medier : En kartläggning av influencers handlingssätt och de rättsliga konsekvenser som följer
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Stockholms universitet/Juridiska institutionenSammanfattning : Social media has become an integral part of modern day society and occupies a substantial part of peoples’ lives. At the same time companies are exploring new and effective ways to reach consumers. LÄS MER
20. Analysing Social Media Marketing on Twitter using Sentiment Analysis
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Social media is an increasingly important marketing platform in today’s society, and many businesses use them in one way or another in their advertising. This report aimed to determine the effect of different factors on the sentiment in the response to a tweet posted on Twitter for advertising purposes by companies in the fast food sector in North America. LÄS MER