Sökning: "Mentoring program"

Visar resultat 11 - 15 av 24 uppsatser innehållade orden Mentoring program.

  1. 11. Hur uppfattas mentorskapet för nyutexaminerade socionomer? : En kvalitativ studie om hur erfarna socialsekreterare uppfattar mentorskapet för nyutexaminerade socionomer inom socialtjänsten

    Kandidat-uppsats, Ersta Sköndal högskola/Institutionen för socialvetenskap

    Författare :Shilan Kadir; Anna Käller; [2015]
    Nyckelord :Mentoring; Introduction; Mentee; Mentor; Organization; Newly graduated; Mentorskap; Introduktion; Adept; Mentor; Organisation; Nyutexaminerad;

    Sammanfattning : The aim was to find out the experiences of mentoring and its introduction in social services. The object was achieved by interviewing experienced social worker who had a few years of work experience in social services. LÄS MER

  2. 12. Kompetensutveckling av personer i ledande befattningar : En studie om mentorskapets inverkan på ledarskapet

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Peter Simonsson; Carl Renér; [2014]
    Nyckelord :Leadership development; mentoring; mentoring program; mentee; public sector; private sector; Ledarskapsutveckling; mentorskap; mentorskapsprogram; adept; offentligt näringsliv; privat näringsliv;

    Sammanfattning : Title:                          Leadership development of individuals in management positions   Authors:                    Carl Renér and Peter Simonsson     Institution:                Linneaus University, School of Business and Economics   Program:                   Human Resource Management   Course:                      Business administration – Organization including thesis, 15 credits   Supervisor:               Olle Duhlin (Linneaus University, School of Business and Economics)   Examiner:                 Mikael Lundgren (Linneaus University, School of Business and Economics)   It is widely known that the role of managers may result in stress and a heavy workload. As a result of this negative effects organisations have to counteract and find new solutions and systems to facilitate and assist leaders in their work. LÄS MER

  3. 13. Återkoppling av sjöpraktik : Hur sjökaptensstudenter upplever återkoppling av sjöpraktik

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Sjöfartshögskolan (SJÖ)

    Författare :Anna Karlsson; Joel Skoglund; [2014]
    Nyckelord :feedback; on-board practice; ship-based training; återkoppling; feedback; fartygsförlagd utbildning; sjöpraktik; praktik;

    Sammanfattning : Feedback is a tool that can be used to give students the confirmation of their accomplishments , helping them to increase understanding of the results of a performance and to alert students if change is required for future performance. Other studies and reports regarding clinical practice in education has shown that students feel that feedback has good impact on learning and positive effects such as enhanced self-confidence. LÄS MER

  4. 14. Utbildningsterapins betydelse och utformning : Psykologers utveckling av empatisk och interpersonell förmåga, modellinlärning och självkännedom

    Master-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Lina Eriksson; Felicia Törnquist; [2014]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Betydelsen av utbildningsterapi har huvudsakligen studerats i samband till psykoterapeututbildningen. Syftet med denna studie har varit att undersöka hur psykologer skattar betydelsen av utbildningsterapin på psykologutbildningen. LÄS MER

  5. 15. “I did not give myself a chance to feel sorry for my past” : - Life in Zaatari Refugee Camp: Four Syrian Stories

    M1-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för socialt arbete - Socialhögskolan

    Författare :Lisa Qahoush; [2014]
    Nyckelord :Syrians; refugee camp; NGO; Zaatari Camp; sense of coherence;

    Sammanfattning : This study aims to explore how four Syrians, involved as case managers in Questscope’s mentoring program, describe and experience their lives in Zaatari Refugee Camp. The participants were asked to describe their experiences through qualitative interviews. LÄS MER