Sökning: "Mentoring program"
Visar resultat 16 - 20 av 24 uppsatser innehållade orden Mentoring program.
16. Mentoring as leadership and career development in Swedish companies : An exploratory study
Magister-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för managementSammanfattning : The aim for this study is to investigate what mentees find positive the process of their mentorship as well as what skills they consider them to have gained. It should all be seen from the mentee perspective. LÄS MER
17. Skanska 21 - en fallstudie av ett studentprogram
Master-uppsats, KTH/Skolan för teknikvetenskaplig kommunikation och lärande (ECE)Sammanfattning : Skanska 21 is a student program for university students. The program runs for a year and a half parallel to university studies. It is aimed at those studying a few specific master engineering programs at Lund University, Royal Institute of Technology (KTH), Chalmers University of Technology or Luleå University of Technology. LÄS MER
18. Nyutexaminerade intensivvårdssjuksköterskors erfarenheter av ett mentorprogram : - En intervjustudie
Magister-uppsats, Röda Korsets HögskolaSammanfattning : Bakgrund: Intensivvård innebär att förebygga och behandla hotande eller manifest svikt i ett eller flera organsystem hos svårt sjuka patienter. När den nyutexaminerade intensivvårdssjuksköterskan påbörjar sitt arbete på en intensivvårdsavdelning inleds en övergångsperiod. LÄS MER
19. Specialistsjuksköterskans uppfattning av mentorskap. : En fallstudie med fenomenografisk ansats
Master-uppsats, Institutionen för hälso- och vårdvetenskap, HVSammanfattning : Abstrakt Bakgrund: Det råder idag en brist på specialistutbildade sjuksköterskor, och många avslutar sin yrkeskarriär inom hälso- och sjukvården p.g.a. ökade stressnivåer. LÄS MER
20. Teoretiskt och praktiskt lärande : På Sjöfartshögskolan i Kalmar
Kandidat-uppsats, Sjöfartshögskolan, SJÖSammanfattning : Syftet: Vi har undersökt sambandet mellan teoretiskt och praktiskt lärande på det fyraåriga sjökaptensprogrammet vid Linnéuniversitetet. Vi inriktade oss på att undersöka huruvida teoretisk kunskap är en förutsättning för att förstaårsstudenterna skall kunna uppfylla förväntade studiemål för den första fartygsförlagda utbildningen. LÄS MER