Sökning: "mentor program"
Visar resultat 1 - 5 av 45 uppsatser innehållade orden mentor program.
1. "Som mentor är jag också en mini-SYV" : En kvalitativ studie av gymnasiementorers syn på uppdraget studie- och yrkesvägledning som hela skolans ansvar
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad utbildningsvetenskapSammanfattning : Vägledning är betydelsefullt enligt litteraturen, dock visar ett antal studier och granskningar på brister i arbetet med studie- och yrkesvägledning inom skolväsendet. Det som främst behöver utvecklas och stärkas är vägledning som hela skolans ansvar; organisering, ledning och styrning. LÄS MER
2. Challenges and Opportunities for Digital Mentorship Programs in ICT
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/LärandeSammanfattning : The covid-19 pandemic required an emergency transition to digital education all over the world and led to a huge learning loss in most countries. Informal learning programs teaching children digital skills were stopped or digitalized due to the pandemic. LÄS MER
3. Utbildning av framtidens ledare : En studie av förutsättningarna för utvecklande ledarskap vid officersutbildningen
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : Försvarsmaktens viktigaste resurs är personalen, vilken påverkas i stor utsträckning av officerarnas ledarskap. Utvecklande ledarskap är ledarskapsmodellen som tillämpas i Försvarsmakten och den karaktäriseras av att ledaren uppträder som ett föredöme som inspirerar och motiverar. LÄS MER
4. Kunskapsbrister hos nyexaminerade byggnadsingenjörer i rollen som arbetsledare
M1-uppsats, Jönköping University/JTH, Byggnadsteknik och belysningsvetenskapSammanfattning : Purpose: The construction industry stands before a big change. Large parts of theindustry is getting digitalized and higher demands are put on buildings with highcomfortability, low energy need and with a low ecological footprint. LÄS MER
5. Sykepleierstudenters opplevelse av miljøets betydning for læring, ved praksis i intensivavdelingen-En integrativ litteraturstudie
Magister-uppsats, Karlstads universitetSammanfattning : Bakgrunn: Mangelen på intensivsykepleiere kan påstås å være allment kjent i helsevesenet. Kravet om kompetanse er stigende, som igjen stiller høyere krav til utdanningsstedene. LÄS MER