Sökning: "Mikaela Vanselius"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Mikaela Vanselius.

  1. 1. Swedbank's never-ending crisis

    L3-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Rebecka Corell; Rebecca Roos; Mikaela Vanselius; [2021]
    Nyckelord :Crisis management; Brand management; Business and Economics;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 2. Gapar unga konsumenter efter hållbara livsmedel? - En kvalitativ studie av möjliga gap i köpprocessen och dess bakomliggande faktorer vid ungas konsumtion av hållbara livsmedel

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sandra Persson; Viktor Fanedl; Mikaela Vanselius; [2020]
    Nyckelord :Hållbar konsumtion; Livsmedel; Gap; AIDA-modellen; Konsumentbeteende; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: Gapar unga konsumenter efter hållbara livsmedel? - En kvalitativ studie av möjliga gap i köpprocessen och dess bakomliggande faktorer vid ungas konsumtion av hållbara livsmedel Seminariedatum: 2020-06-03 Kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 HP Författare: Viktor Fanedl, Sandra Persson och Mikaela Vanselius Handledare: Nikos Macheridis Syfte: Uppsatsen syftar till att skapa en förståelse för var gap uppstår i köpprocessen, hur olika faktorer påverkar uppkomsten av dessa gap och vilken betydelse dessa faktorer har i förhållande till varandra, vid konsumtion av hållbara livsmedel hos hållbarhetsintresserade unga i åldern 18-29 år. Metod: Studien har en kvalitativ forskningsmetod med en abduktivt forskningsansats. LÄS MER

  3. 3. Online Customer Reviews Within Business-to-Business: Exploring Elements That Affect Customer Reliance On Online Customer Reviews

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Cornelia Borg; Mikaela Vanselius; Amna Asad; [2020]
    Nyckelord :Online Customer Reviews; Business-to-Business; Decision-Making; Electronic Commerce; Business and Economics;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this paper is to explore the potential importance of online customer reviews within business-to-business and identify the significant elements of online customer reviews within the sector. Managerial Implications: The findings from this research can assist decision-makers in a busi- ness-to-business setting to better understand and navigate through online channels. LÄS MER