Avancerad sökning

Hittade 5 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Uppgradering av Mingo Matte

    M1-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologi

    Författare :Henrik Kockum; John Persson; [2018]
    Nyckelord :Android; Mobil Applikation;

    Sammanfattning : In modern technology over 40% of the mobile devices have 64-bit support. In late 2017 Google announced that in 2019 the Android market will require a 64-bit support on all of the applications published on their platform. Apple has had this requirement since 2015. LÄS MER

  2. 2. Faktorer som påverkar kunders relation till ICA

    Kandidat-uppsats, Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Emilie Lundgren; Yamila Mingo; [2013]
    Nyckelord :CRM; Customer Relationship Management; Relationship Marketing; relationship strength; CRM; Customer Relationship Management; relationsmarknadsföring; relationsstyrka;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. Internal Communication Approach : En empirisk undersökning av de interna kommunikationskanalerna på ICA Butiksadministration

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutveckling

    Författare :Anna Bylund; Maria Mingo; [2009]
    Nyckelord :Internal communication; communication-channels; information; organization; ICA.; Kommunikationskanaler; intern kommunikation; organisation; informationsöverföring; ICA.;

    Sammanfattning : Title: Internal Communication Approach – A study of the internal communication-channels of the ICA Administration.   Background: The ICA Administration is in the process of generating an organizational change with the purpose of improving their external communication. LÄS MER

  4. 4. Produktplacering i bloggar : En studie kring bloggar som effektiv marknadsföringskanal

    Kandidat-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutveckling

    Författare :Maria Mingo; [2008]
    Nyckelord :bloggar; produktplacering; word of mouth; stealth marketing; viral marknadsföring; kommunikationsprocessen; påverkan;

    Sammanfattning : Titel:             Produktplacering i bloggar: En studie kring bloggar som effektiv marknadsföringskanal Författare:   Maria Mingo, Mälardalens Högskola Kurs:            Kanditatuppsats i företagsekonomi, marknadsföring, distans Nyckelord:   Blogg, produktplacering, Word of Mouth, effektivitet, påverkan, kommunikationsprocessen, viral marknadsföring, Stealth Marketing, associationer, kreativt medieval, uppmärksammande, bearbetning, konsumentbeteende Problem:       Då de privata bloggarna i Sverige på senare tid getts mycket uppmärksamhet i media inte bara för deras växande besöksstatistik utan även för deras, i stor utsträckning, dolda kommersiella intentioner är detta ett fenomen intressant att undersöka utifrån ett marknadsföringsperspektiv. Syfte:            I och med att bloggen är en mediekanal som ständigt växer i antal är syftet med denna uppsats att se vilken funktion bloggen uppfyller som marknadsföringskanal för produktplacering. LÄS MER

  5. 5. Produktplacering i bloggar : en studie kring bloggar som effektiv marknadsföringskanal

    Kandidat-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutveckling

    Författare :Maria Mingo; [2008]
    Nyckelord :produktplacering; blogg; kommunikationsprocessen; word of mouth; stealth marketing;

    Sammanfattning : Titel:             Produktplacering i bloggar: En studie kring bloggar som effektiv marknadsföringskanal Författare:   Maria Mingo, Mälardalens Högskola Handledare: Lennart Haglund Kurs:            Kanditatuppsats i företagsekonomi, marknadsföring, distans   Nyckelord:   Blogg, produktplacering, Word of Mouth, effektivitet, påverkan, kommunikationsprocessen, viral marknadsföring, Stealth Marketing, associationer, kreativt medieval, uppmärksammande, bearbetning, konsumentbeteende       Problem:       Då de privata bloggarna i Sverige på senare tid getts mycket uppmärksamhet i media inte bara för deras växande besöksstatistik utan även för deras, i stor utsträckning, dolda kommersiella intentioner är detta ett fenomen intressant att undersöka utifrån ett marknadsföringsperspektiv.   Syfte:            I och med att bloggen är en mediekanal som ständigt växer i antal är syftet                    med denna uppsats att se vilken funktion bloggen uppfyller som marknadsföringskanal för produktplacering. LÄS MER